Bitan izvor prihoda
81

Kreatori sadržaja na TikToku iz SAD-a oplakuju gubitak aplikacije koja im je omogućila uspjeh "preko noći"

Piše: N. O.
Erika Thompson, Ross Smith s bakom, Nicole Bloomgarden (Foto: Instagram)
Erika Thompson, Ross Smith s bakom, Nicole Bloomgarden (Foto: Instagram)
Najava gašenja aplikacije TikTok u Sjedinjenim Američkim Državama izazvala je brojne reakcije, a dok neki mole Trumpa da ih "spasi", kreatori sadržaja kojima je društvena mreža bila posao s punim radnim vremenom i ključni izvor prihoda.

Za online senzaciju Eriku Thompson TikTok je najmoćnija platforma društvenih medija koju koristi za edukaciju svojih 11 miliona pratilaca o njenoj životnoj strasti - pčelama.

Gašenje platforme u SAD-u je sve vjerovatnije nakon što je Vrhovni sud potvrdio zabranu, a bit će "suštinski" finansijski za pčelarku Thompson iz Teksasa, dok je istovremeno i gubitak edukativnog sredstva.

"Postoji mnogo drugih ljudi na platformi koji nude obrazovni ili informativni sadržaj", rekla je za BBC, "To je najveći gubitak i to je ono na šta treba da se fokusiramo, mimo finansijskog aspekta, gubitak koji ćemo mi kao društvo - ljudi koji koriste TikTok - sigurno osjetiti".

Blizu 170 miliona Amerikanaca koristi ovu aplikaciju i web stranicu. Osim ako njena matična kompanija ByteDance sa sjedištem u Kini ne proda platformu ili intervencija ne dođe od izvršne vlasti, platforma će u SAD-u u nedjelju prestati s radom.

@texasbeeworks

Another great day of saving the bees!

♬ original sound - Erika Thompson

Sudbina giganta društvenih medija ostavljena je u rukama Vrhovnog suda SAD nakon što su i demokratski i republikanski zastupnici prošle godine glasali za zabranu aplikacije za razmjenu videa, zbog zabrinutosti oko njenih veza s kineskom vladom i zabrinutosti da je aplikacija rizik nacionalne sigurnosti. TikTok je više puta izjavio da ne dijeli informacije s Pekingom.

Međutim, korisnici i kreatori sadržaja kažu da je platforma postala stalna u društvu i pomogla je redovnim korisnicima da dospiju u centar pažnje miliona pratilaca. Ubrzo je nekima postala omiljena društvena mreža, a drugima ključni izvor prihoda. Sada se brinu šta će biti ako se zabrana ne zaustavi.

Kreatori koji žive od aplikacija za društvene mreže rekli su za BBC da je TikTok superiorna platforma. To je bilo tačno za Thompson čiji je prvi TikTok videosnimak imao više od 50 miliona pregleda u prva 24 sata nakon što je objavljen.

"Nisam doživjela isti uspjeh na drugim platformama", rekla je, "Mogu da objavim potpuno isti snimak na Instagramu, na primjer, a da ne dobijem ni približan broj interakcija i posjeta".

Ross Smith koji dijeli smiješne videosnimke sa svojom 98-godišnjom bakom za više od 24 miliona pratilaca na TikToku, opisao ju je kao jednu od rijetkih platformi na kojoj je lako postati kreator. Na TikToku, rekao je, "možete naći uspjeh preko noći".

@rosssmith A final message? ❤️ Thank you 🙏🏻 #savetiktok ♬ Very Sad - Enchan

Druge platforme koje pokušavaju da repliciraju format kratkog listanja predstavljenog na TikToku tek treba da ostvare uspjeh, rekao je Smith za BBC.

"Rijetko čujem da ljudi postaju viralni na Instagramu ili da je neko Instagram senzacija, ali to su riječi koje često čujete na TikToku", rekla je Thompson.

Codey James, modni influenser sa desetinama hiljada pratilaca na TikToku, rekao je za BBC da publika ne prelazi nužno s jedne platforme na drugu.

"Znam nekoga ko ima stotine hiljada pratilaca na TikToku i možda samo deset hiljada pratilaca na Instagramu", rekao je za BBC.

Mnogi kreatori sadržaja preživljavaju od prihoda koji zarađuju na TikToku. Neki su za BBC rekli da bi im se životi neizmjerno promijenili bez platforme.

Kada brendovi i kompanije žele reklamni sadržaj od kreatora, žele da ti kreatori objavljuju na TikToku, rekla je Nicole Bloomgarden, modna dizajnerica i umjetnica, za BBC.

@nicolebloomgarden GREAT experience, get those Childish Gambino tickets ##aegpartner ♬ original sound - Nicole Bloomgarden

"Indirektno, TikTok je bio najveći dio mog prihoda jer svi brendovi žele da se njihove stvari promoviraju na ovoj platformi", rekla je Bloomgarden.

Statistički nije jasno da li je najunosniji izvor prihoda kreatora TikTok, ali mnogi su za BBC rekli da on čini značajan dio njihovih ukupnih prihoda.

Anketa iz 2022. koju je sproveo start-up Linktree fokusiran na kreatore , otkrio je da blizu 12 posto kreatora sa punim radnim vremenom zarađuje više od 50.000 dolara godišnje na svojim platformama društvenih medija. Nekih 46 posto je reklo da su zaradili manje od 1.000 dolara, pokazalo je istraživanje od 9.500 ljudi.