Rasprave i uvrede
403

Matematički zadatak posvađao je korisnike Twittera, znate li vi odgovor?

N. O.
Foto: X.com
Foto: X.com
Na platformi X.com, bivši Twitter, podijeljena je fotografija matematičkog zadatka koji je uspio posvađati ogroman broj ljudi, a naposljetku se oglasio i profesor s Berkeleya.

Naime, radi se o razlomku, a zadatak je podijeljen uz poruku: "Ajde matematičari da vas vidim, koji je tačan rezultat?".

Neki su dobivali rezultat 1, dok su drugi dobivali 4, a sve to je izazvalo burne rasprave pa čak i uvrede.

"Na Balkanskom Twitteru je rat zbog ovog matematičkog zadatka. Ne možete da zamislite strast i emocije Balkanaca u vezi sa ovim. Kako biste ga vi riješili?", upitala je istraživača Fondacije za odbranu demokratija Ivana Stradner te označila profesora Edwarda Frenkela s Berkeleya koji je naposljetku dao odgovor.

"Dvosmislen je. Bez zagrada nije jasno kojim redoslijedom da se radi dijeljenje i množenje u brojiocu. Ako prvo ide dijeljenje (36 podeljeno sa 3) pa množenje sa (8-6), onda je brojilac 24 pa je ukupan rezultat 4. Ako prvo ide množenje (3 puta (8-6)), onda je odgovor 1. Bez zagrada, postavlja se pitanje šta je podrazumijevana procedura. Nije mi jasno. Uobičajeno, dijeljenje i množenje se smatraju operacijama 'na jednakim osnovama' i zato ih u nedostatku zagrada treba izvoditi s lijeva nadesno, tako da je ukupan odgovor 4. ALI… to je samo jedna mogućnost. Pošto nema tačke (ili "x") između 3 i (8-6), moglo bi se reći da ovo množenju daje veći prioritet, tako da je odgovor 1", napisao je.
Dodao je kako se nada da je iz gore navedenog jasno da se ovo pitanje ne odnosi na suštinu, već na pravila notacije.

"U matematici uvijek nastojimo koristiti notaciju na najjasniji mogući način, kako bismo izbjegli dvosmislenost. Ova formula nije napisana na dobar način jer zahtijeva da se vratite na neka zadana pravila. Ali čija su zadana pravila? Zamišljam školskog učitelja koji govori učenicima koja su to pravila, a zatim testira da li su učenici zapamtili ta pravila. Ovo NIJE pravi način podučavanja matematike, prema mom mišljenju. Jednostavnim stavljanjem zagrada na prava mjesta izbjegava se dvosmislenost i onda se problem može lako riješiti izvođenjem traženog proračuna", dodao je.