Želja od djetinjstva
56

Milica je jedina žena mašinovođa u Crnoj Gori: 12 godina čeka posao koji je sanjala

N. O.
Screenshot/Vijesti
Screenshot/Vijesti
Milica Radosavović je jedina žena mašinovođa u susjednoj Crnoj Gori, a u prilogu televizije Vijesti otkrila je zašto se odlučila za ovu profesiju te zbog čega još čeka da samostalno pokrene putnički voz.

Radosavović je u TV prilogu govorila o svojoj ljubavi prema vozovima koja datira iz djetinjstva, ali i pojasnila zbog čega je još uvijek na čekanju.

"Kroz svoje djetinjstvo sam se sa svojim roditeljima vozila vozom i mnogo mi je bilo lijepo, i samo mi je bilo kako se to sve vuče, kako svi ti vagoni, odakle sva ta snaga i sve to", ispričala je.

Ipak, nakon završene srednje škole čekala je 12 godina. Posljednje radno mjesto bilo je u željeznici, ali ne na poziciji mašinovođe, već je radila kao higijeničarka na održavanju elektro – vučnih vozila.

JEDINI ŽENSKI MAŠINOVOĐA U CRNOJ GORI ČEKA DA SAMOSTALNO POKRENE PUTNIČKI VOZ Iako u našem jeziku ne postoji rodno sezitivna verzija riječi mašinovođa, Crna Gora ima ženu sa licencom mašinovođe. Milica Radosavović međutim jos čeka da samostalno pokrene putnički voz.Televizija Vijesti je provjerila zašto se Radosavović opredijelila za poziv, u kome su u Crnoj Gori dominantno muškarci i kako razmišlja o ovom poslu i njegovim izazovima"Svaki voz ima dušu i svaka pruga ima svoju ljepotu", kazala je Radosavović.Točkovi života Milicu Radosavovic odveli su na prugu….Dok se sprema za posao mašinovodje ,ova tridesetogodišnjakinja se prisjeća o čemu je razmišljala dok je kao djevojčica putovala vozom."Kroz svoje djetinjstvo sam se sa svojim roditeljima vozila vozom i mnogo mi je bilo lijepo, i samo mi je bilo kako se to sve vuče, kako svi ti vagoni, odakle sva ta snaga i sve to", rekla je Radosavović.Odgovore na ova ali i druga pitanja dobila je u srednjoj školi."U srednju školu kada sam se upisivala bio je poziv mašinovođe i kroz moje četvorogodišnje školovanje sam shvatila da je taj posao mnogo odgovoran i da se snosi velika odgovornost na tom poslu. Takođe, mašinovođa mora u svakoj stotinjki da bude oprezan, znači u svakom datom momentu", objasnila je Radosavović.Ipak, nakon završene srednje škole čekala je dugih 12 godina i za to vrijeme nije birala poslove. Posljednje radno mjesto bilo je u željeznici, ali ne na poziciji mašinovođe, već je radila kao higijeničarka na održavanju elektro – vučnih vozila.A onda se Milici konačno ukazala šansa da radi posao o kome je sanjala i za koji se školovala..."Na kraju je izašao taj konkurs za mašinovođu, predala sam dokumenta i od strane direktora sam bila primljena, kao aneks ugovor je promijenjen u pripravnički radni staž. Tri mjeseca teorije, tri mjeseca praktičnog dijela i poslije završenog pripravničkog i položenog stručnog teorijskog i praktičnog dijela uzela sam svoja dokumenta. Poslije završenog stručnog ispita ja sam definitivno mašinovođa sa licencom", ispričala je Radosavović.No, čekanju još nije došao kraj. Milica sada čeka da se raspiše konkurs za radno mjesto mašinovodje u Željezničkom prevozu Crne Gore, na koji će se prijaviti sa nadom da će biti primljena.Svjesna je da se naši vozovi ne mogu uporediti sa onima u razvijenijim zemljama, da su kašnjenja česta, ali vjeruje da ce se i to jednog dana promijeniti i da posao mašinovodje u Crnoj Gori ima i neke specifične prednosti."Naša pruga je mnogo živopisna Bar - Bijelo Polje ima mnogo ima lijepih, da kažem razglednica, u svemu tome i tu je ta ljubav prema vozovima", kazala je Radosavović.Milica je trenutno jedini ženski mašinovodja u Crnoj Gori. Njena jedina koleginica u ovom poslu, Vjera Boljevic , sada je u penziji.Izvor: Vijesti

Posted by Vijesti iz Bijelog Polja on Thursday, November 2, 2023

"Na kraju je izašao taj konkurs za mašinovođu, predala sam dokumenta i direktor me primio, kao aneks ugovor je promijenjen u pripravnički radni staž. Tri mjeseca teorije, tri mjeseca praktičnog dijela i poslije završenog pripravničkog i položenog stručnog teorijskog i praktičnog dijela uzela sam svoja dokumenta. Poslije završenog stručnog ispita ja sam definitivno mašinovođa sa licencom", kazala je.

Ipak, njenom čekanju još nije kraj. Milica sada čeka da se raspiše konkurs za radno mjesto mašinovodje u Željezničkom prevozu Crne Gore, na koji će se prijaviti sa nadom da će biti primljena.

Dok i dalje očekuje da samostalno obavlja svoj posao kaže da posao mašinovođe u Crnoj Gori ima svoje prednosti: "Naša pruga je mnogo živopisna Bar - Bijelo Polje ima mnogo ima lijepih, da kažem razglednica, u svemu tome i tu je ta ljubav prema vozovima".