Vremenska kapsula
278

Parna lokomotiva iz 1944. godine spašena od "zuba" vremena

D. B.
Nakon drugotrajnog procesa restauracije parna lokomotiva se ponovo kreće željezničkom prugom.

Projekt restauracije parne lokomotive počeo je 1999. godine, a provelo ga je udruženje New Mexico Steam Locomotive & Railroad Historical Society. U fokusu projekta je bila parna lokomotiva Santa Fe 2926, koja je ponovo krenula prugom nakon 65 godina.

Očekuje se da će željeznički saobraćaj ponovo oživjeti zbog relativno niskih emisija u poređenju sa zračnim transportom i prijevozom tereta, dok vlade ulažu napore da suzbiju upotrebu fosilnih goriva. Iako se to oživljavanje željeznice ne odnosi na parne lokomotive koje su, uprkos njihovoj ogromnoj vučnoj snazi, odavno stvar prošlosti zbog efikasnosti transporta, to ne znači da se ne mogu restaurirati zbog historijske fascinacije i potomstva.

Lokomotiva Santa Fe 2926 je polako propadala u parku u Albuquerqeu kada ju je pomenuto udruženje 1999. godine kupilo za jedan dolar. Ta kupovina je bila početak dvadesetogodišnjeg projekta restauracije koju su postepeno obavljali volonteri.

Međutim, restauracija je konačno završena, a lokomotiva se 24. jula ponovo pokrenula, prvi put od 1953. godine.

Santa Fe 2926 je lokomotiva teška više od 250 tona i jedna je od najvećih parnih putničkih vozova koji su ikada napravljeni. Za razliku od većine parnih lokomotiva, ova ne koristi ugalj, nego naftu. Proizvela ju je kompanija Baldwin Locomotive Works 1944. godine za željeznicu Atchinson, Topeka & Santa Fe Railway, a njen zadatak je bio da prevozi putnike i teret.

Lokomotiva je trenutno ograničena prugu dužine 91 metar u New Mexicu, gdje je obavljen proces restauracije. No, u udruženju se nadaju da će u budućnosti biti "oslobođena" te da će putnici moći uživati u njoj.