Veljko i Srđan Bošković uskoro će da polete na zmaju kojeg su sami konstruisali
Letjelica ima raspon krila od 10 metara i površinu platna od 20 metara kvadratnih.
Platno je izuzetnog kvaliteta, sposobno da izdrži velika opterećenja, opisuje konstruktivne osobine zmaja Srđan Bošković.
On pojašnjava da su cijevi za aluminijsku konstrukciju zmaja proizvedene u vlaseničkoj fabrici aluminijskih profila "Alpro".
"Najveći problem bio nam je da nađemo nekoga da sašije platno za zmaja. Ponudili smo jednoj krojačici u Vlasenici da to uradi, ali nije smjela da prihvati, pa smo našli bivšeg radnika vlaseničkog 'Elastika', koji ima atestirane konce na 800 kilograma, koji je i sašio platno", ističe Srđan.
Boškovići su zatim našli tokara koji je napravio metalne dijelove.
Otac Veljko je oduvijek gajio sklonost ka letjenju, ali nikada nije uspio da je ostvari. Ovaj krepki 62-godišnjak je kao omladinac planirao da se školuje za pilota u Vazduhoplovnoj vojnoj gimnaziji u Mostaru.
"Bio sam u Beogradu na pregledima i sve ih glatko prošao. Tada, međutim, nisam znao da postoji ključ po kojem se biraju pitomci.
Primao se određen broj Hrvata, muslimana, Srba, Slovenaca, ali pošto je Srba bilo najviše, otpao sam", sjeća se Veljko.
Genetika je, međutim, uradila svoje, pa se može reći da je zmaj zajednički "proizvod" oca i sina. Zajednička im je i sklonost ka avanturizmu, akciji i uzbuđenjima.
"Ideju da napravimo zmaja dugo imam. Kao dječak muvao sam se po garaži i pravio različite stvari, između ostalog i nešto nalik zmaju. Otac je jednom rekao, dobro, hajde sad da to napravimo kako treba", kaže Srđan.
Letjelica je trenutno "parkirana" u jednoj od napuštenih proizvodnih hala bivše fabrike "Elastik" i čeka prvo polijetanje. Odluka odakle i kada još nije donesena, ali pripreme su uveliko u toku.
Za let im je potrebno posebno odijelo, koje treba da se sašije. To je sljedeća faza.
"Probni let ćemo izvesti na snijegu, vjerovatno ovdje na skijalištu Igrišta kod Vlasenice, koje je idealno za tako nešto, jer ima blage padine, a snijeg je veliki i dubok.
Tu ćemo vježbati. Tek kada se dobro izvježbamo ići ćemo na neke ozbiljnije terene", objašnjava Veljko.
Boškovići planiraju da letjelicu "pojačaju" motorom i elisom. Tako bi letjeli duže i dalje, a uz to, zahvaljujući snazi motora, mogli bi da lete zajedno, jedan pored drugog.