Prvi od velikana
28

Air New Zealand odustao od svog klimatskog cilja

D. B.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Air New Zealand je odustao od svog cilja koji se odnosi na smanjenje emisija ugljika do 2030. godine, a kao razlog je ova aviokompanija navela poteškoće u osiguravanju više efikasnih aviona i održivog avionskog goriva, javlja BBC.

Ovaj potez čini Air New Zealand prvom velikom aviokompanijom koja je odustala od svog klimatskog cilja. Umjesto toga, novozelandski avioprijevoznik sada radi na novom kratkoročnom cilju te ostaje posvećen cilju cjelokupne industrije za postizanje neto nulte emisije do 2050. godine.

Procjenjuje se da avioindustrija proizvodi oko 2 posto globalne emisije CO2, koju aviokompanije pokušavaju smanjiti raznim mjerama uključujući zamjenu starijih aviona novim te korištenje goriva iz obnovljivih izvora.

"Posljednjih mjeseci, a posebno u proteklih nekoliko sedmica, postalo je očigledno da potencijalna kašnjenja našeg plana obnove flote predstavljaju dodatni rizik za postizanje cilja", izjavio je Greg Foran, glavni izvršni direktor kompanije Air New Zealand.

Kompanija je 2022. godine usvojila cilj da do 2030. smanji svoje emisije za gotovo 29 posto. To je mnogo ambicioznije u odnosu na cilj smanjenja od 4 posto za isti period, koje je odredila globalna avionska industrija.

Održiva avionska goriva (SAF) ključni su dio strategije sektora za smanjenje emisija, ali se aviokompanije muče da nabave dovoljne količine.

"Cijena SAF-a je mnogo viša u odnosu na tradicionalna goriva, a nema ni dovoljnog kapaciteta za proizvodnju", rekao je Ellis Taylor iz analitičarske kompanije Cirium.

Međunarodna asocijacija zračnog saobraćaja (IATA) je saopćila da je cilj industrije i dalje neto nulta emisija do 2025. godine te da aviokompanije ne povlače svoja obećanja.

U saopćenju se dodaje da, iako je ovaj cilj ostvariv, on ovisi i o pravim mjerama podrške vlada.

"Potrebno nam je povećanje svih rješenja, uključujući proizvodnju SAF-a, kao i novih tehničkih rješenja među kojim su korištenje vodika te uklanjanje ugljika", navodi se.

Taylor je rekao da na aviokompanije utječe i kašnjenje isporuke novih aviona, jer su Airbus i Boeing isporučili nedovoljno novih aviona u posljednjih nekoliko godina, uglavnom usljed zastoja u širim lancima dobavljača.

Boeing se u proteklim godinama suočio s nizom velikih problema, a ove godine je pristao priznati krivicu po optužbi za zavjeru i prevaru nakon što je otkriveno da je kompanija prekršila dogovor o reformi nakon dvije fatalne nesreće aviona 737 Max u kojim je poginulo 346 putnika.

Kompanija je pod pojačanim nadzorom i nakon što je tokom leta otpao "čep" vrata na avionu Alaska Airlinesa.