Arheolozi u Emiratima napravili brod po uputama starim 4.000 godine i zaplovili na njemu
Tokom dva dana ispitivanja na moru, brod dugačak 18 metara prešao je 92,6 kilometara u Arapskom zaljevu, postigavši brzinu od 5,6 čvorova (10,4 kilometara na sat).
Poznat kao Magan brod, brod su izgradili istraživači s NYU Abu Dhabi i Univerziteta Zayed korištenjem metoda opisanih na glinenoj pločici iz 2100. pr. Kr. Preuzevši svoje ime po civilizaciji Magan, koja je nekada obuhvaćala područje današnjeg Omana i Ujedinjenih Arapskih Emirata, brod je predstavnik vrste plovila koje je nekoć omogućilo regiji trgovinu s Mezopotamijom i Južnom Azijom.
Prema drevnim uputama, vanjski trup broda bio je napravljen od 15 tona trske lokalnog porijekla, vezane u snopove užetom od palminih vlakana i privezane za drveni okvir. U skladu s drevnim metodama hidroizolacije, trska je zatim premazana bitumenom.
"Za dizajn i konstrukciju broda oslanjali smo se na razne dokaze", rekao je Robert Parthesius, voditelj programa za baštinske i muzejske studije na NYU Abu Dhabi, u e-poruci IFLScienceu.
"Ovo uključuje bitumenske ostatke drevnih plovila, tekstualne izvore, modele čamaca (obično pronađene u pogrebnim kontekstima) i pomorsku ikonografiju", naveo je.
Brod je konstruirao tim indijskih brodograditelja koji su specijalizirani za čamce i stoga su bili upoznati s mnogim tehnikama koje su koristili drevni proizvođači čamaca Magan. Blisko surađujući s istraživačima, ovi tradicionalni zanatlije stvorili su brod sposoban za plovidbu koji može nositi do 36 tona, na temelju drevnih ilustracija.
“Velika većina plovila izgrađena je ručno korištenjem tradicionalnih alata kao što su dlijeta, tesla i drveni maljevi”, rekao je Parthesius za IFLScience. Budući da u bronzano doba nisu postojali remenice i drugi moderni sistemi, posada od više od 20 ljudi bila je potrebna da pomognu podići jedro, koje je bilo napravljeno od kozje dlake.
Brod kojim su kapetani bili emiratski mornari, brod je zatim prošao kroz svoje korake u blizini obale Abu Dhabija.
“Iako nismo testirali performanse plovila pri jakim vjetrovima, pa stoga nemamo potpune podatke o maksimalnim brzinama plovila, plovilo je uspjelo postići brzinu od preko pet čvorova uz manje od 15 čvorova vjetra, što je premašilo naše početne predviđanja. Općenito, bilo je lakše jedriti nego što se očekivalo", objasnio je Parthesius.