Moguća zabrana
0

EU upozorila Elona Muska nakon što je utvrđeno da Twitter ima najveću stopu dezinformacija

F. H.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
EU je izdala upozorenje Elonu Musku da poštuje sveobuhvatne nove zakone o lažnim vijestima i ruskoj propagandi, nakon što je utvrđeno da X, prije poznat kao Twitter, ima najveći omjer objava s dezinformacijama od svih velikih platformi društvenih medija.

Izvještaj je analizirao omjer dezinformacija za novi izvještaj koji je prvi put otkrio razmjere lažnih vijesti na društvenim medijima širom EU, s milionima lažnih računa koje su uklonili TikTok i LinkedIn.

Facebook je bio drugi najgori prekršitelj, prema prvom izvještaju ikada o objavama koji će se smatrati nezakonitim u cijeloj EU prema Zakonu o digitalnim uslugama (DSA), koji je stupio na snagu u augustu..

Unatoč tome, Facebook i drugi tehnološki divovi, uključujući Google, TikTok i Microsoft, potpisali su kodeks prakse koji je EU sastavila kako bi osigurala da se mogu na vrijeme pripremiti za rad unutar granica novih zakona. Twitter je napustio kodeks prakse, ali je prema novom zakonu dužan pridržavati se pravila ili se suočiti sa zabranom u cijeloj EU.

“Gospodin Musk zna da se nije oslobodio nakon napuštanja kodeksa prakse”, rekla je evropska komesarka Vera Jourova, koja je odgovorna za provedbu novog kodeksa protiv dezinformacija.

"Postoje obaveze prema strogom zakonu. Dakle, moja poruka za Twitter/X je da se morate pridržavati. Gledat ćemo što radite. X, bivši Twitter … platforma je s najvećim omjerom pogrešnih informacija ili dezinformacija, a slijedi je Facebook", rekla je novinarima.

Izvještaj od 200 stranica prikaz je posla koji su velike platforme obavile u prvih šest mjeseci 2023. kako bi se pripremile za usklađivanje s novim zakonom i razjašnjava zakulisne pokušaje Facebooka i drugih da se bore protiv ruske propagande, govor mržnje i druge dezinformacije.

“Ruska država uključila se u rat ideja kako bi zagadila naš informacijski prostor poluistinom i lažima kako bi stvorila lažnu sliku da demokratija nije ništa bolja od autokratije”, rekla je Jourova.

Vlasnik LinkedIna, Microsoft, zaustavio je stvaranje 6,7 miliona lažnih računa i uklonio 24.000 primjera lažnih sadržaja.

YouTube, u vlasništvu Googlea, rekao je EU da je uklonio više od "400 kanala uključenih u koordinirane operacije utjecaja povezane s Agencijom za istraživanje interneta koju sponzorše ruska država".

Tiktok je uklonio gotovo 6 miliona lažnih računa i 410 neprovjerenih oglasa.

Google je uklonio oglašavanje s gotovo 300 stranica povezanih s "promotivnim stranicama koje finansira država" i odbio je više od 140.000 političkih oglašivača zbog "neuspješnih procesa provjere identiteta".

Meta je, kaže se u izvještaju, proširila svoju provjeru činjenica na 26 partnera koji pokrivaju 22 jezika u EU, uključujući sada i češki i slovački.

Izvijestio je da je 37 posto korisnika također otkazalo dijeljenje kada su dobili obavijest o lažnim vijestima, što je znak koji EU kaže o vrijednosti koju potrošači pridaju označavanju dezinformacija.

EU je posebno zabrinut zbog kontinuirane ruske propagande na društvenim medijima prije ključnih izbora u Slovačkoj u nedjelju i u Poljskoj 15. oktobra.