Više od polovine istraživača naučnika koji koriste X tvrde da su smanjili vrijeme korištenja platforme ili da su je čak u potpunosti napustili. To pokazuju podaci istraživanje koje je uključivalo hiljade naučnika, a koje je proveo časopis Nature. Gotovo polovina onih koji su se povukli s X-a pronašli su alternativne društvene mreže poput Mastodona.
Od 9.200 anketiranih istraživača, više od 47 posto njih kažu da su smanjili vrijeme koje provode u korištenju X-a, dok je gotovo 7 posto u potpunosti odustalo od platforme. Gotovo isti broj ispitanika je u proteklih godinu dana kreirao profil na najmanje jednoj novoj platformi.
Mastodon bilježi značajan rast otkako je najavljeno da će Musk preuzeti Twitter, a istraživači se uglavnom odlučuju za njega. Oko 47 posto istraživača tvrdi da su počeli koristiti open-source platformu u proteklih godinu dana. LinkedIn i Instagram su sljedeći na listi popularnosti te su privukli 35, odnosno 27 posto istraživača. Metin rival X-u, Threads, zauzima četvrto mjesto iako je aplikacija lansirana svega nekoliko dana prije nego je Nature zaključio svoju anketu.
Natureovi podaci govore da nekada aktivni korisnici današnjeg X-a manje koriste ovu mrežu, a naglašeno je i koliko se promijenila dinamika ove stranice u proteklih godinu dana.
Twitter je historijski bio važna platforma za istraživače i naučnike, koristio se za objavljivanje istraživanja i promovisanje naučnih debata, a istraživači su služili kao važan izvor provjerenih informacija na platformi koja se dugo borila protiv dezinformacija. Nekadašnji Twitter je također bio vrijedan izvor podataka za brojne istraživače koji su se bavili različitim stvarima, od javnog zdravlja do lingvistike.
Međutim, mnogo toga se promijenilo, a brojni korisnici sada smatraju da su njihovi glasovi "ugušeni" na platformi koja prioritet daje sadržaju onih koji plaćaju verifikaciju. Kompanija je svoj API za istraživače učinila toliko skupim da mu većina više i ne pristupa. Iako nisu baš svi istraživači iz Natureovog istraživanja spremni napustiti X u potpunosti, ipak se čini da taktika kompanije "otuđila" veliki dio naučne zajednice.