Riječ je o alatu pod nazivom Amber Alerts. koji ima odobrenje policije i koji se emituje putem TV-a, tekstualnih poruka i drugih sredstava. Sada će Instagram također plasirati Amber Alerts u feedove korisnika, alat će prvobitno biti dostupan u SAD-u, a nešto kasnije i šire, u 25 zemalja.
Ovaj potez Instagrama pokazuje koliko su slične aplikacije postale osnovna infrastruktura za komunikaciju u modernom svijetu.
Dodavanje Amber Alertsa u Instagram ima smisla iz nekoliko razloga. Prvo, mlađe generacije bi mogle ignorisati tekstualne poruke, ali će definitivno pregledati svoj feed na Instagramu i to redovno. Drugo, tekstualne obavijesti zahtijevaju klik na link kako bi se dobilo više informacija i fotografija o nestalom djetetu, a Instagram to nudi direktno. Ne čini se da će obavijesti biti plasirane kao notifikacije, nego će se pojavljivati u standardnim feedovima korisnika.
Facebook je ranije dodao Amber Alerts u News Feed još 2015. godine, a ako ih neki korisnici nisu vidjeli nikada, to samo pokazuje koliko su rijetke bile, a i vlasti su prilično striktne kada je riječ o kontekstu potrebnom za plasiranje takvih informacija uključujući opis žrtve i otmičara, kao i korištenog automobila. Također, šalju se samo osobama za koje se smatra da su bile u blizini mjesta otmice.
Iz Instagrama je saopćeno da, ako korisnik dobije obavijest, to znači da je u njegovoj okolini aktivna potraga za nestalim djetetom. Za određivanje grupe korisnika kojoj se šalju notifikacije koriste se informacije o gradu navedenom u profilu, IP adresa i lokacija ukoliko je uključena.
Amber Alerts će biti dostupan u Argentini, Australiji, Belgiji, Bugarskoj, Kanadi, Ekvadoru, Grčkoj, Gvatemali, Irskoj, Jamajci, Južnoj Koreji, Litvaniji, Luksemburgu, Maleziji, Malti, Meksiku, Nizozemskoj, Rumuniji, Južnoj Africi, Tajvanu, Ukrajini, Velikoj Britaniji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i SAD-u.