Pomorski transport se nalazi u nezgodnom položaju jer je odgovoran za 3 posto globalne karbonske emisije pa je industija spremna preći na "zelenije" načine transporta. Međutim, tehnologija poput električnih baterija danas dostupnih ne može podržati transport na daljinu. S druge strane, amonijak je obećavajuća alternativa, no ipak se mora dokazati.
Kompanija Amogy je osnovana 2020. godine i za cilj ima dekarbonizaciju transporta tereta putem svojih rješenja na bazi amonijaka. Prošle godine je kompanija demonstrirala kako se amonijakom napaja teška mašinerija poput traktora i kamiona, a sada kreće u demonstraciju svoje tehnologije na plovilima počevši s tegljačem. Iako tegljač nije prva asocijacija kada se govori o morskim bodovima, ipak ima važno mjesto u brodarskoj industriji i često se koristi za izvlačenje velikih brodova na more.
Tegljač koji je Amogy odabrao za testiranje napravljen je 1957. godine i koristi dizelske generatore za napajanje električnih motora. Kompanija planira zamijeniti dizelski generator s onim koji koristi amonijak, a ono što ga čini jedinstvenim je to što generator od 1MW ima tri puta veću snagu u odnosu na onaj korišten za demonstraciju kamiona.
Iako je Amogy ranije koristio amonijak kao gorivo za sagorijevanje, za ovu demonstraciju planira podijeliti jedinjenje na vodik i azot, tako da se prvi element može koristiti u gorivim ćelijama za proizvodnju električne energije i napajanje električnih motora.
Amonijak možda nema energetsku gustoću kao dizel, no njegovo sagorijevanje ne dovodi do emisije ugljika. Ipak, trenutno je njegova proizvodnja izvor emisija, no ulažu se napori kako bi se uskoro mogao proizvoditi "zeleniji" amonijak.
Planove pomenute kompanije mogu osujetiti druge firme koje već rade na realizaciji istih planova.
Kome će pripasti titula, manje je važno, jer je svijetu potrebno više inovacija kako bi se pomorski transport oslobodio karbonske emisije. Svaki doprinos će igrati ulogu ukoliko svijet želi postići taj cilj do 2050. godine ili ranije.