Samoploveći električni čamci će se koristiti za zadatke poput prikupljanja otpada i transporta putnika, a plovit će po amsterdamskim kanalima koji se koriste za transport još prije dolaska automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem koji zagađuju okolinu.
Projekt pod nazivom Roboat ima za cilj razvijanje novih načina plovidbe bez potrebe za ljudskom rukom na upravljaču.
Stephan van Dijk, direktor invoacija na Institutu za napredna gradska rješenja, koji saražuje s Institutom za tehnologiju u Massachusettsu, rekao je da je tehnonologija "veoma relevantna u izuzetno kompleksnim operacijama u lukama, gdje postoji mnogo plovila, brodova, kejeva i molova. On smatra da autonomni sistemi mogu unaprijediti sigurnost, ali i učiniti operacije efikasnijim.
U nedavno obavljenoj demonstraciji, električni čamac dug četiri metra je je prošao pored replike trgovačkog broda iz 18. stoljeća.
Sljedeći korak je "učenje" manevrisanja kroz saobraćaj u amsterdamskim kanalima, koji su puni privatnih čamaca i čamaca za turističke ture.
Roboat čamci imaju narandžaste propelere i četiri potisnika koje napaja baterija. Čamci se mogu kretati brzinom od 6,4 km/h i biti operativni od 12 do 24 sata ovisno o bateriji i težini tereta koji prevoze.
Čamcima upravlja kompjuter na daljinu, koji obrađuje podatke kamera i senzora koji skeniraju okolinu i otkrivaju stacionarne i pokretne objekte. Čamci su modularni i lako se mogu prilagoditi za različite svrhe, za prevoženje tereta ili radnika.
Za razvoj i usavršavanje čamaca potrebne su dvije do četiri godine, uglavnom jer je potrebno obezbijediti da se čamci kreću sigurno kanalima, a potrebno je riješiti i papirologiju.