Sa 150 miliona eura
21

Apple kažnjen u Francuskoj zbog složenih opcija privatnosti

Piše: D. B.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Francuska agencija za zaštitu konkurencije kaznila je Apple sa 150 miliona eura nakon što je otkrila da njen sistem App Tracking Transparency (ATT) omogućava zloupotrebu dominacije na tržištu mobilnih aplikacija.

Apple svoju inicijativu predstavlja kao način da se korisnicima pruži veća kontrola nad njihovom privatnošću, no francuske vlasti tvrde da to šteti malim izdavačima te da "nije potrebno niti proporcionalno" s Appleovom željom da zaštiti lične podatke svojih korisnika.

ATT se pojavio 2021. godine te prisiljava developere da pokažu dva pop-up prozora te zatraže dozvolu za praćenje korisničkih podataka za druge aplikacije i web stranice. S druge strane, odobravanje praćenja lokacija za Appleove lokacije zahtijeva samo jedan dodir, kao i za zabranu usluga lokacije na aplikacijama trećih strana.

Francuska agencija tvrdi da ovaj sistem čini korištenje aplikacija trećih strana "previše složenim" u odnosu na Appleove vlastite aplikacije. Mnoge kompanije su kritikovale ATT nakon što se pojavio tvrdeći da otežava praćenje korisnika za ciljane oglase, što je jedan od glavnih načina na koji aplikacije zarađuju novac. Snapchat, Facebook i X su možda ukupno izgubili oko 10 milijardi dolara prihoda od reklama upravo zbog ATT-a.

Agencija navodi da je uvođenje ATT-a utjecalo na sve izdavače aplikacija, no da je framework bio posebno štetan za one manje, koji ne uživaju alternativne mogućnosti targetiranja, posebno u nedostatku dovoljno zaštićenih podataka.

"ATT daje korisnicima veću kontrolu nad njihovom privatnošću kroz potrebnu, jasnu i lako razumljivu poruku o jednoj stvari, a to je praćenje. Taj upit je konzistentan za sve developere, uključujući Apple, a dobili smo snažnu podršku za ovu funkciju od potrošača, zagovornika privatnosti i tijela za zaštitu podataka širom svijeta", odgovorili su iz Applea.

Zanimljivo, kazna ne zahtijeva od Applea da promijeni ATT na bilo koji način, međutim, kompanija će morati prikazivati sažetak odluke agencije na svojoj web stranici u periodu od sedam dana.