Bivši šef PlayStationa upozorava da će se industrija igara raspasti ukoliko ovako nastavi
U posljednjih godinu dana nije promijenio mišljenje te mu se sve manje sviđaju potezi koje izdavači igara povlače kako bi poslovali u plusu, prenosi HCL portal.
U nedavnom intervjuu za GamesIndustry.biz Layden tako izražava zabrinutost zbog toga što velike izdavačke kuće sve češće kupuju i stavljaju razvojne studije pod svoje vlasništvo. Layden vjeruje kako je to loše za industriju i za same igrače.
"Konsolidacija je na neki način neprijatelj raznovrsnosti. Gubimo dosta toga time što izdavači rastu u velike konglomerat. Trenutno se sužavamo po žanrovima, svodimo se na nastavke i određene tipove igara. Moji favoriti poput Parrappe i Vib-Ribbona - takve stvari više ne dobivaju mjesto na pozornici. To je loše za industriju i fanove. S vremenom to vodi prema raspadu industrije igara ako stalno komuniciramo s istim ljudima i pričamo iste priče na isti način", izjavio je Layden.
Layden ističe kako videoigre zarađuju daleko više i od glazbe i od filmova, ali im je kulturološki utjecaj "sto puta manji". Ne vjeruje ni da nezavisni proizvođači igara mogu spasiti situaciju. Kako kaže, i njima je teže nego ikad prije.
"Budžeti za indie igre više nisu u rangu 15 hiljada dolara. Sada se traži ozbiljan kapital. A nezavisni developeri koji ga traže i pokažu talent na kraju bivaju kupljeni i usisani u vrtlog s drugim studijima pod jednim većim šeširom. Omjer je toliko disproporcionalno na strani izdavača igara da kreativna strana nema šanse ostvariti svoju viziju bez da pristanu na neki financijski dogovor, ili mogu pokušati napraviti nešto bez dovoljnog budžeta i ubiti se od posla da bi im bilo rečeno kako nitko nije zainteresiran za njihovu igru", rekao je.
Layden rješenje za patnje industrije videoigara vidi u rastu i privlačenju nove publike, one koja se trenutno ne bavi igranjem igara. A da bi se to moglo dogoditi, kaže Layden, industrija se mora odmaknuti od izbacivanja hrpe nastavaka za postojeću publiku i okrenuti prema što raznovrsnijoj ponudi igara.
"Da bismo proširili publiku za gaming, moramo ići tamo gdje se publika nalazi. Mi smo tu već 25 godina, ta publika zna za nas i još nam nije došla. Postoji razlog za to, a mi moramo otkriti koji je to razlog. Zašto netko ne želi trošiti svoje vrijeme na videoigre? Je li im kontroler s 23 tipke odbojan? Ili je problem u igrama koje nudimo? Možda igre jednostavno nisu privlačne drugim ljudima? Kada izgubite raznovrsnost, izgubili ste i mogućnost da idete tamo gdje je publika i da se s tom publikom spojite. A onda ste u zatvorenoj katedrali koja će se u konačnici urušiti sama na sebe", zaključio je Layden.