Zvuči li poznato?
61

Bosanski GTA s letećim tramvajem, junak Ramo i naselje Grbavac: Ovako izgleda nova igra smještena u BiH

N. O.
Screenshot/YouTube
Screenshot/YouTube
Studio Funkyzeit Games iz Sarajeva najavio je novu igru smještenu u Sarajevo, ali i druge dijelove Bosne i Hercegovine, koja već na prvi pogled djeluje poznato, uz "sitne" razlike u odnosu na "univerzum koji poznajemo".

Kako je navedeno igrica će nositi naziv "Paralelni trougao", a demo objavljen na YouTubeu smješten je u Sarajevo s ulicama koje zasigurno možete prepoznati. Igra će biti besplatna i potpuno na bosanskom jeziku, a kreator Zlatan Salkanović u razgovoru za Klix.ba najavljuje da bi trebala izaći u 2025. godini.

"Igra će u suštini biti kolekcija mini igara različitih žanrova raštrkanih na području BiH iz U001-B univerzuma (univerzuma jako blizu našem, ali sa određenim razlikama). Ovaj demo pokazuje jednu epizodu, u kojoj vanzemaljski (da, opet vanzemaljci, mogu prestati kad hoću) virus padne na otpad i preuzme obližnji stari tramvaj", navedeno je u opisu na YouTubeu.

Kako se može vidjeti, leteći tramvaj kreće se po naselju Grbavac i stiže do hookah bara s istoimenim nazivom dok se u pozadini čuje Retroradio dok svira Colonia i pjesma "Latentna folkerka".

Na plakatima u nešto drugačijoj verziji Sarajeva mogu se vidjeti poznate ličnosti i reklame za događaje koji su u ovoj alternativnoj realnosti ipak doživjeli neke izmjene.

Prije svega tu je "Saray Football Club Željezničar, a dok tramvaj kruži po naselju s radija se dalje može čuti kako je ministar i akcioni junak Ramo napisao pjesmu za Eurosong.

Isječak iz igre
Isječak iz igre "Paralelni trougao"

Zlatan Salkanović, kreator igra i osnivač studija Funkyzeit Games, u razgovoru za Klix.ba otkrio je kako je zapravo došlo do kreiranja ovog "Paralelnog trougla".

"Kao i većina mojih demoa i igara, i ova je počela kao projekat u kom sebi kažem 'samo naučiti kako se nešto radi u kodu i na osnovnim modelima, i to je to'. U ovom slučaju htio sam da naučim da pravim potisnike sa proceduralnom silom potiska i kretanjem. Prevedeno sa geek jezika, cilj je bio da ova četiri mlazna pogona sami podešavaju jačinu i smjer i da se vozilo kreće fluidno i realistično u vazduhu. Međutim, ovaj dio 'I to je to' se nikada ne desi jer se uvijek zanesem ili mi obične kocke koje lete po nebu budu dosadne, tako da počnem ubacivati domaće stvari izmiksane sa mojim sci fi fantazijama i rezultati su vidljivi u videoformatu na mojim Youtube I Instagram profilima", kaže nam Salkanović.

Uzevši u obzir da ovo nije prva igra koju Funkyzeit Games smješta u Bosnu i Hercegovinu, Zlatan nam pojašnjava da je u pozadini uvijek želja da "imamo nešto svoje".

I "kod nas" se mogu napraviti dobre stvari

Napominje da se trebamo oteti mišljenja da je samo ono tuđe dobro te da se i u BiH mogu napraviti dobre stvari: "Ne samo jednu, nego nekoliko igara i da se oslobodimo mentaliteta 'ne može to kod nas, samo stranci znaju da naprave dobru stvar' koji slušam stalno i svugdje, i ne samo za videoigre nego za svaki tip industrije i kreativnog stvaralaštva".

Prošla igra "Dragon Fire" je bila VR projekat, a Zlatan kaže da je na kraju shvatio da bi je u cijelom regionu igralo možda deset ljudi koji imaju i VR i dovoljno jak kompjuter, tako da je taj projekat napušten u korist ovog koji bi bio pristupačan svim PC igračima.

Salkanović najavljuje još dvije epizode, drugačijih žanrova. Druga epizoda će, na primjer, biti u trećem licu, ali sa ljudskim glavnim likom, treća će biti FPS. Sve one će moći otključati i pokrenuti iz glavnog menija koji je u suštini topografski prilično precizno preslikana BiH u kojoj će se moći odabrati željena epizoda.

Uzevši u obzir da se na YouTube snimku mogu vidjeti "poznata lica kao i događaji" Zlatan nam kaže da će u igrici biti i domaće slavne ličnosti tj. poznati glumci, političari i pjevači, kompanije i festivali koji također imaju svoje verzije u ovom univerzumu i svoj "lore".

"Trenutno se trudim da izbjegnem potencijalne legalne probleme ili drugačijim oblicima pravih imena mjesta, ili koristeći samo imena ljudi i prikazujući te osobe u kontekstima koji su očigledno izmišljeni i pretjerani kako ne bi bilo prostora za zloupotrebu. Međutim i dalje mislim da prelazim crvenu liniju korištenjem lica osoba tako da će tu vjerovatno doći do izmjena", kaže nam Salkanović na kraju.

Umjetnost je u svakom slučaju tu da prelazi zamišljene "crvene linije" bilo to s ciljem zabave ili podizanja svijesti društvu o određenim pojavama, a granice u izmišljenom svijetu kao što je "Paralelni trougao" znaju biti posebno nejasne. Sličnost s realnim svijetom je slučajna i nema namjeru da uvrijedi ikoga.