Manjak radne snage
30

Divovski humanoidni roboti počinju raditi na japanskim željeznicama

F. H.
Foto: Jinki Ittai
Foto: Jinki Ittai
Japanska željeznička kompanija će početi popravljati svoj željeznički sistem na vrlo japanski način: pomoću naprednih humanoidnih robota, piše IFLScience.

Počevši od ovog mjeseca, divovski roboti u stilu Mecha koristit će se za obavljanje niza zadataka održavanja na željezničkoj infrastrukturi kompanije, poput bojanja nadzemnih potpornih konstrukcija i uklanjanja grana drveća koje ometaju šine.

Sposobne podizati predmete težine do 40 kilograma i dosezati visinu do 12 metara, okretne ruke mogu biti opremljene raznim alatima za obavljanje brojnih neobičnih poslova.

Mukotrpnim mehanoidom upravlja čovjek koji može sjediti u pratećem kamionu i kontrolirati njegovo kretanje pomoću joysticka i VR naočala povezanih s kamerom na glavi robota.

U nastavku možete pogledati videozapis tehnologije na djelu. Dio montaže čak prikazuje robota kako rukuje kružnom pilom kako bi podrezao visoka stabla, ali programeri izuma vjeruju da je njihova kreacija par sigurnih ruku.

U nedavnoj objavi, JR West (japanska željeznička kompanija) je rekla da su razvili tehnologiju uz pomoć robotske kompanije Jinki Ittai i tehnološke kompanije Nippon Signal u pokušaju poboljšanja sigurnosti svojih zaposlenika i smanjenja rizika od nesreća na radu.

Također su naveli "nestašicu radne snage" kao veliki pokretač nove tehnologije. Japan ima jednu od najstarijih populacija na svijetu, s oko 29 posto zemlje starijih od 65 godina. To je problem koji će izazvati sve vrste glavobolja, ne samo za privredu koje se počinje naprezati pod pritiskom radne snage nestašice.

Roboti i nove tehnologije često se optužuju za "krađu poslova" ljudima, no čini se da se mogu koristiti i za ublažavanje manjka radnika, piše IFLScience.