Ukoliko je tvrdnja kineskog admirala tačna, Kina će s četiri nosača aviona imati drugu najveću flotu ovih plovila na svijetu. Ipak, to će i dalje biti manje od polovine flote nosača aviona, koju već posjeduje Američka mornarica.
Kineska mornarica, odnosno Mornarica narodne oslobodilačke vojske, svoj prvi nosač je uvela u službu 2012. godine. Radi se o nosaču aviona Liaoning, koji je svoj život započeo kao nezavršeni ruski nosač iz sovjetske ere. Ovaj, kao i drugi nazvan Shandong, imaju konvencionalni pogon te su opremljeni ski rampama.
Treći i daleko napredniji nosač Fujian, još uvijek nije u potpunosti operativan. Navodno je kompletiran te ima elektromagnetni sistem za lansiranje aviona sličan američkom EMALS sistemu na nosačima klase Ford. Svaki od ovih nosača označio je značajan tehnološki iskorak za kineske proizvođače čipova.
Drugi nosač je zapravo bio prvi domaće proizvodnje, dok je Fujian do danas najnapredniji. Ako su informacije tačne, četvrti nosač aviona će postati prvi kineski nosač s nuklearnim pogonom i predstavljat će veoma značajnu prekretnicu za mornaricu.
Kineski državni mediji javljaju da će nuklearni nosač biti uskoro predstavljen uz objavljivanje tehničkih detalja. Vjeruje se da bi ovaj nosač aviona mogao postati prvi kineski površinski brod na nuklearni pogon, što bi predstavljalo značajno dostignuće u razvoju brodova, koje bi omogućilo zemlji da projektuje svoju vojnu moć u inostranstvu.
Novinar Hong Kong Commercial Dailyja je nedavno razgovarao sa zamjenikom admirala i političkim komesarom kineske mornarice Yuanom Huazhijem, kojeg je pitao da li će sljedeći kineski nosač aviona koristiti nuklearnu energiju i kako će se zvati. Huazhi se nasmijao i rekao da će sve biti objavljeno uskoro. Dodao je da nema tehničkih prepreka za izgradnju novih nosača aviona, kao ni kašnjenja.
Brojni kineski mediji, uključujući South China Morning Post i Global Times, izvijestili su da ova izjava znači zvaničnu potvrdu postojanja broda.
Stručnjaci su istakli da prema uobičajenom obrascu raspoređivanja nosači aviona provode trećinu vremena na održavanju, trećinu na treningu, a trećinu u stvarnom raspoređivanju. To znači da, ako kineska mornarica ima tri nosača, samo jedan od njih može biti dostupan u bilo kojem trenutku.