Kinezi izgradili najveći kompleks zračnih tunela na svijetu, nadmašili Boeing i Airbus
Nakon 16 godina tajnosti objavljen je dokument u kojem je predstavljena kolosalna infrastruktura ekvivalentna ukupnom broju sličnih objekata u SAD-u i Evropi.
Kina je od 2007. godine intenzivno investirala u izgradnju 18 zračnih tunela širom zemlje kako bi naučnicima i inženjerima ponudila ključne poligone za testiranje. Ovi objekti su odigrali ključnu ulogu u razvoju najnovijeg kineskog aviona C919, koji je označio proboj nacije u sektor velikih civilnih mlaznih aviona i to bez optužbi za "kopiranje" zapadnjačkih dizajna.
Značaj kineskog dostignuća postaje očigledan u poređenju sa Zapadom. Dok najveći zračni tuneli u SAD-u i EU mjere ispod pet metara, Kina se može pohvaliti s četiri tunela veličine koja prelazi osam metara. Ova vrhunska postrojenja omogućavaju testiranja za različite izazove u razvoju aviona, uključujući aerodinamiku, ekstremne uslove rada, zaleđivanje, vibracije, buku i sisteme kontrole leta.
Rezultati su vidljivi na avionu C919, koji je nadmašio konkurente među kojima su Boeing 737 i Airbus A320. Pored prostranije unutrašnjosti, manjeg otpora zraka i smanjenja buke u kabini tokom leta, C919 se pokazao boljim kada je riječ o performansama i efikasnosti. Kineski državni mediji tvrde da ima 10 posto niže operativne troškove, uključujući potrošnju goriva, u odnosu na zapadne rivale.
Iako je C919 još uvijek u povojima kada je riječ o komercijalnim operacijama, on ipak predstavlja tehnološki trijumf. Dizajniran je "od nule" koristeći kineske zračne tunele te predstavlja fundamentalnu i originalnu prekretnicu.
Osim avijacije, kolosalni kompleks zračnih tunela naglašava šire ambicije Kine. Stručnjaci sugerišu da ova inicijativa ide dalje od proizvodnje aviona ukazujući na namjeru Kine da preoblikuje odnose sa Zapadom. Izgradnja tako velike infrastrukture ukazuje na strateški potez usmjeren na postizanje iskoraka u konkurenciji velikih sila.
Ovaj kolosalni poduhvat predstavlja udaljavanje od ranijeg pristupa Kine, koji je viđen osamdesetih godina kada je putnički avion Y-10 otkazan. Kritičari su tvrdili da je "izmišljanje tople vode" nepotrebno te su se zalagali za kupovinu dokazanih proizvoda sa Zapada. Međutim, vjetrovi pušu drugačije, a trenutna dostignuća Kine ističu posvećenost neovisnim inovacijama.
Graditelji zračnih tunela u Kini prevazišli su tehnološka "uska grla" u protekle dvije decenije uspostavivši veliki tehnološki sistem s potpuno nezavisnim pravima intelektualnog vlasništva.
Sada ambicije Kine dostižu nove visine, tako da ova zemlja ima za cilj da pruži što bolju podršku za aerodinamiku, raspored krila te raspored fuzije krila i tijela.
Kompleks zračnih tunela nije značajan samo zbog aviona C919, nego predstavlja simbol odlučnosti za preuzimanje liderske uloge u vrhunskim avijacijskim tehnologijama, kako civilnim, tako i vojnim.