Riječ je o najpoznatijem brodu na svijetu, koji duže od stoljeća leži u Atlantiku na dubini od 3.800 metara. Digitalni skenirani model Titanica kreiran je mapiranjem dubokog mora te predstavlja unikatni 3D pogled na cijeli brod, koji izgleda kao da je Atlantik isušen. Ovo predstavlja nadu da će se saznati šta se zapravo dogodilo brodu koji je potonuo 1912. godine, kada je poginulo više od 1.500 ljudi. Brod je udario u ledeni brijeg na svom prvom putovanju iz Southamptona prema New Yorku.
"Još uvijek ima osnovnih pitanja o brodu na koje treba dati odgovor", rekao je analitičar Parks Stephenson.
On je kazao da je ovaj model "jedan od prvih velikih koraka prema istraživanju zasnovanom na dokazima, a ne na špekulacijama".
Titanic je često istraživan otkako je njegova olupina otkrivena 1985. godine, ali je ogroman pa kamere u mračnim dubinama mogu prikazati samo zapanjujuće snimke dijelova broda koji se raspada, ne i cijeli brod.
Novi snimak obuhvata brod u potpunosti te otkriva cijeli Titanic koji je razdvojen na dva dijela, odnosno, pramac i krma su udaljeni jedno od drugog oko 800 metara dok ogromno polje krhotina okružuje brod.
Skeniranje broda je tokom ljeta 2022. godine obavila kompanija Magellan Ltd., kompanija za mapiranje dubokog mora, kao i Atlantic Productions koji učestvuje u snimanju dokumentarca o cijelom projektu.
Podmornice kojim se daljinski upravljalo sa specijalnog broda provele su više od 200 sati pregledajući dužinu i širinu olupine, a snimljeno je više od 700.000 fotografija iz svakog ugla kako bi se kreirala tačna 3D rekonstrukcija.
Vođa ekspedicije Gerhard Seiffert je rekao da je Magellan obavio najveći projekt podvodnog skeniranja ikada.
"Dubina od gotovo 4.000 metara na kojoj se nalazi brod predstavlja veliki izazov zbog struja, a nismo smjeli ništa dirati kako ne bismo oštetili olupinu. Također, izazov je i u tome što se mora mapirati svaki kvadratni centimetar, čak i nezanimljivi dijelovi poput blata u polju krhotina, ali je i to potrebno za ukupnu sliku", kazao je on.
Skeniranje je pokazalo razmjer broda, kao i neke sitne detalje poput serijskog broja na jednom od propelera.
Pramac, koji je sada prekriven stalaktitima hrđe, i dalje je prepoznatljiv, a na vrhu se nalazi paluba za čamac gdje zjapeća rupa pruža pogled na prazninu gdje je nekad bilo veliko stepenište. S druge strane, krma je haotična hrpa metala, jer se ovaj dio broda urušio dok je brod "tonuo" u morsko dno.
U okolnom polju krhotina nalaze se razni predmeti, ukrašene metalne konstrukcije broda, statue i neotvorene boce šampanjca, ali i lični predmeti uključujući desetine cipela.
Stephenson je pročavao Titanic dugi niz godina, ali je i sam oduševljen skeniranim prikazom broda.
"Omogućava nam da vidimo olupinu onako kako je dosad nismo mogli vidjeti, a također je prikazana u cjelosti. Ovo je zapravo pravo stanje olupine", dodao je on.
Proučavanje skenova bi moglo ponuditi novi uvid u ono što se dogodilo Titanicu kobne noći 1912. godine.
"Zaista ne razumijemo karakter sudara s ledenim brijegom, ne znamo ni da li je udar bio u desnu stranu kao što je to prikazano u filmovima, možda se nasukao", objasnio je Stephenson.
Analiza krme bi mogla otkriti detalje o tome kako je brod udario o morsko dno.
More itekako ima utjecaj na olupinu jer je mikrobi izjedaju, zbog čega se dijelovi raspadaju. Historičari su svjesni da ističe vrijeme za potpuno razumijevanje pomorske katastrofe, no skenovi su "zamrznuli" olupinu u vremenu i poslužit će ekspertima da analiziraju svaki detalj nadajući se da bi Titanic mogao otkriti još poneku svoju tajnu.