Leteći taksiji uskoro stižu u brojne gradove svijeta, ali još nemaju odobrenja za letenje
Pojedini prototipi već obavljaju probne letove i očekuje se kako će započeti s komercijalnim uslugama u narednih nekoliko godina, piše Economist. Uber tvrdi kako će letećim taksijem početi prevoziti ljude u Dallasu, Los Angelesu i Melbourneu do 2023. godine. Testne letove američka međunarodna kompanija planira provoditi od 2020. godine, uglavnom u Australiji.
Kako su opisali iz Ubera, putnici će moći uzimati taksi s krovova zgrada na kojima će biti izgrađene stanice za slijetanje i uzlijetanje taksija, poput konvencionalnih helikoptera.
"Mnogo je veći značaj onoga što možemo uraditi. Možemo na smislen način premjestiti transport sa zemlje u zrak", kazao je Eric Allison iz Ubera.
Međutim, nova klasa vozila mogla bi se suočiti s velikom preprekom jer neki standardi i pravilnici za odobrenje letenja ovakvim robotističkim letjelicam još ne postoje. Kako će se Uber i druge kompanije izboriti s ovim, ostaje da vidimo.
"Da, postoje neka pitanja koja moramo riješiti", rekao je Mike Romanowski, direktor odjela za politiku i inovacije Američke Federalne uprave za avijaciju (FAA) te nastavio: "FAA je postigla značajne korakeuslijed brzo rastuće industrije bespilotnih letjelica, ali izazovi ostaju i dalje postoje za vozila većih razmjera koja imaju za cilj prevoziti ljude."
S druge strane, dok Uber razvija svoje leteće taksije, njemački leteći Volocopter obavio je svoj prvi testni let proteklih dana. Leteći iznad nogometnog igrališta u muzeju Mercedes-Benz u Stuttgartu, uređaj sa čak 18 rotora pokazao nam je kako će leteći taksiji uzlijetati i spuštati se okomito, slično poput manjih bespilotnih letjelica ili helikoptera.
Još jedna njemačka kompanije, Lilium iz Minhena, također je ove godine predstavila prototip svog letećeg taksija sa pet sjedala. Iz Liliuma tvrde da će njihova leteća taksi služba biti operativna u raznim gradovima širom svijeta do 2025. godine.
Kineski proizvođač EHang također ima spreman svoj dron taksi koji može prevoziti dva putnika na malim visinama na udaljenosti do 35 kilometara. Ova vrsta letjelice spremna je za industrijsku proizvodnju, ali još treba odobrenje vazdušnih vlasti.
Ipak, i pored brojnih pravnih i tehničkih izazova, proizvođači letećih taksija nadaju se kako će iznaći konceptualna rješenja. U tome im pomaže i Američka svemirska stanica NASA koja bi u saradnji s Uberom trebala izraditi sistem saobraćajne kontrole koji će upravljati ovakvim letjelicama.