Miks balona, aviona i helikoptera: Najveći avion na svijetu bi uskoro mogao poletjeti
Koncept ovog aviona star je skoro stoljeće. Cepelin je pao nakon Hindenburgu 1937. godine kada se njemačka putnička letjelica zapalila pri slijetanju. Poginulo je 36 osoba.
No, ponovo je redizajniran u 21. stoljeću i HAV se nada kako će ga vratiti na nebo iznad Velike Britanije 2016. godine.
"Problemi koje je imao stari cepelin su veliki broj članova posade na zemlji, limitirana mogućnost za teret i podložnost vremenskim uvjetima. Sve te probleme smo uspjeli riješiti s novim konceptom - hibridna letjelica. To je miks krila i cepelina", rekao je Chris Daniels, direktor HAV-a.
Airlander 10 se zove tako jer može ponijeti 10 tona tereta. Napravljen je od specijalnog fabričkog karbon fibera, dok pritisak helija koji se nalazi unutra održava oblik letjelice. Koristi dizel za polijetanje i slijetanje, te kretanje propelera. Prostrani kokpit je konfigurisan da se u njemu osjećaju udobno pilot i posmatrač.
Airlander 10 ima i ekološke prednosti, koristi 20 posto potrošnje goriva u odnosu na postojeće avione, na njega se mogu postaviti solarne panele, koristi skoro tihe motore i može ostati u zraku skoro pet dana s maksimalnim teretom. Također, može funkcionisati i na ekstremnim vremenskim uvjetima (+54 i -56 stepeni celzija).
Avion će biti korišten u civilne i vojne svrhe.