Ako sve bude išlo po planu helikopter od 1,8 kilograma polako će se uspinjati na visinu od tri metra iznad površine Marsa, lebdjeti 30 sekundi, a zatim se okretati prije nego što se spusti na sve četiri noge.
Let bi se trebao održati u 20:30 sati po srednjoevropskom vremenu, no očekuje se da će podaci koji potvrđuju ishod do NASA-e stići tek tri sata kasnije.
Testni let će se održati na udaljenosti 173 miliona milja od Zemlje, na podu ogromnog marsovskog bazena zvanog krater Jezero, a koji je ime dobio po Općini u BiH.
"Trenutak koji je naš tim čekao skoro je stigao", rekla je menadžerica projekta "Ingenuity", MiMi Aung. NASA ovaj eksperiment uspoređuje s podvigom braće Wright prije 117 godina, a sićušni komad tkanine krila iz originalnog aviona braće postavljen je ispod solarnog panela helikoptera.
Excited for the first flight of our 🚁 #MarsHelicopter?
— NASA Technology (@NASA_Technology) April 18, 2021
Learn more about the trailblazing technologies aboard the @NASAPersevere rover and how testing new capabilities in space is helping us learn for future missions: https://t.co/gVQ5L1OfvY pic.twitter.com/Mpuuebez3U
NASA se nada da će slike i video snimke leta dobiti od kamera postavljenih i na helikopter i na rover koji će biti parkiran na udaljenosti 76 metara.
Ako test uspije, poduzet će nekoliko dodatnih, dužih letova u narednim sedmicama, iako će se helikopter trebati "odmoriti" četiri do pet dana kako bi napunio baterije.
"Nema sistem samoispravljanja, pa ako budemo imali loše slijetanje, to će biti kraj misije", rekla je Aung. Neočekivano jak udar vjetra jedna je od potencijalnih opasnosti koja bi mogla pokvariti let.
NASA se nada da će domišljatost i tehnološka demonstracija odvojena od primarne misije "Perseverance" u potrazi za tragovima drevnih mikroorganizama utrti put zračnom nadzoru Marsa i drugih odredišta u Sunčevom sistemu, poput Venere ili Saturnovog mjeseca.
Iako Mars posjeduje mnogo manje gravitacije od Zemlje, njegova atmosfera je stotinu puta manje gustoće nego na zemlji što predstavlja poseban izazov za let.
Inženjeri su opremili helikopter lopaticama rotora koje su dugačke četiri metra i vrte se brže nego što bi bilo potrebno na Zemlji za avion njegove veličine. Dizajn je uspješno testiran u vakuumskim komorama koje su simulirale uvjete na Marsu, ali ostaje da se vidi da li će eksperiment uspjeti u stvarnosti.
Mala, lagana letjelica već je prošla rano presudno testiranje pokazujući da može izdržati noćne temperature koje padaju i do 90 stepeni ispod nule, koristeći samo solarnu energiju za punjenje i održavanje unutrašnjih komponenata pravilno zagrijanim.
Prvobitni let je bio zakazan za 11. april, ali je odložen za danas zbog tehničke greške tokom probnog okretanja rotora aviona te je to pitanje u međuvremenu riješeno.