Njemačka nacionalna željeznica će eksperimentisati s hidrogenskim vozovima
Operater se udružio s kompanijom Siemens Mobility u razvoju novog voza pod nazivom Mireo Plus H, koji će koristiti gorive ćelije vodika i litij-jonske baterije. Voz će putovati između Tubingena, Horba i Pforzheima u njemačkoj državi Baden-Wurttemberg, a testiranja počinju 2024. godine.
Mireo Plus H će imati domet od 600 km, a njegova maksimalna brzina će iznositi 160 km/h. Željeznica Deutsche Bahn procjenjuje da će samo testiranje spriječiti ulazak oko 330 tona ugljen-dioksida u atmosferu.
DB također namjerava razviti i testirati infrastrukturu za hidrogenski voz pa zbog toga modificira jedno od svojih postrojenja za održavanje vozova koje će postati stanica za punjenje i održavanje novog voza.
Također, u planu je proizvodnja vodika elektrolizom, korištenjem električne struje kako bi se voda razlagala na kisik i vodik. Proces je potpuno ekološki, ali nije efikasan u poređenju na modernu tehnologiju koju koriste električna vozila s baterijama. Također, transport i skladištenje vodika mnogo koštaju.
Ipak, hidrogenski vozovi su uspješno testirani u nekim drugim zemljama te privlače pažnju u dijelovima Evrope. Kompanija Alstom već koristi komercijalne hidrogenske putničke vozove u Austriji, a obavila je i uspješna testiranja u Holandiji. Alstomovi Coradia iLint hidrogenski vozovi su testirani i stavljeni u službu u Njemačkoj još 2018. godine.
Međutim, DB-ov projekt je važniji s obzirom da se radi o nacionalnom prijevozniku, a uspješan test je ključ planova za karbonsku neutralnost. Trenutno DB koristi 1.300 dizelskih vozova u regionalnoj službi, a 40 posto od 33.000 km željezničke mreže nije elektrificirano.
"Moramo svesti upotrebu fosilnog goriva na nulu- Samo u tom slučaju DB može biti karbonski neutralan do 2050. godine. Do tada nećemo imati nijedan dizelski voz u floti", izjavila je članica DB-ove uprave Sabina Jeschke.