John F. Kennedy
1

Novi terminal aerodroma u New Yorku napajat će 13.000 solarnih panela

D. B.
Novi terminal Međunarodnog aerodroma John F. Kennedy u New Yorku uskoro će djelomično napajati mikromreža, koja će ujedno biti i najveći krovni solarni sistem u ovom gradu.

Novi projekt se sastoji od mikromreže koja će stvarati 11,34 megavata električne energije iz krovnih solarnih, gorivih ćelija i baterija. Projekt će sadržavati i sistem koji će zadržavati toplotu gorivih ćelija kako bi se grijala ili hladila voda.

Inicijativu će predvoditi AlphaStruxure, koji predstavlja saradnji i zajedničko ulaganje privatne investicijske kompanije Carlyle Group i francuskog Schneider Electrica. Entitet će izgraditi i upravljati energetskim projektom nakon što je dobio ugovor od Lučke uprave New Yorka i New Jerseyja koja stoji iza aerodroma, kao i konzorcija New Terminal One.

"Rješavanje našeg energezskog izazova se svodi na tri stvari, elektrifikaciju, digitalizaciju i dekarbonizaciju dobijanjem više električne energije iz obnovljivih izvora. Mikromreže su ključne za postizanje svega ovoga", rekla je Annette Clayton, izvršna direktorica kompanije Schneider Electric North America.

Kada bude završen, novi sistem napajanja sastojat će se od više od 13.000 solarnih panela, što znači da će biti najveći u New Yorku i na bilo kojem terminalu aerodroma u SAD-u.

Što se tiče proizvodnje energije, proizvodit će otprilike količinu energije dovoljne za napajanje 3.570 američkih domaćinstava tokom jedne godine. Sastojat će se od mnogo međusobno povezanih "otoka" koji će sadržavati gorive ćelije i baterije za skladištenje energije.

Cijeli sistem od tri "otoka" bi trebao biti završen do 2026. godine, a posljednji će postati operativan 2029. godine.

Sve ovo znači da će New Terminal One moći funkcionisati neovisno od gradske električne mreže tokom hitnih situacija koje uključuju prekid napajanja energijom.

Što se tiče karbonskog otiska, očekuje se da će sistem proizvoditi 38 posto manje emisije stakleničkih plinova i smanjiti emisiju dušikovog oksida za 98 posto. Zasad će gorive ćelije koristiti prirodni gas, ali su kompatibilne i s čistijim gorivima kao što je vodik.

Inače, novi terminal je dizajniran da unaprijedi iskustvo putnika te će biti jedan od najnaprednijih u svijetu.