"Ovo dokazuje da komercijalno zrakoplovstvo u potpuno električnom obliku zaista može funkcionisati", istakao je Roei Ganzarski, izvršni direktor australijske inženjerske kompanije magniX koja je kreirala ovu električnu letjelicu.
Kompanija je motor malog aviona dizajnirala u partnerstvu sa Harbor Air-om, koji godišnje prevozi pola miliona putnika između Vancouvera, skijališta Whistler i obližnjih ostrva, piše Guardian.
Congrats @HarbourAirLtd and @MagniX on a successful flight test of the world’s first all-electric commercial aircraft pic.twitter.com/dYY6fGV96N
— GRUMO (@grumomigs) December 10, 2019
"Ovo označava početak električnog zrakoplovstva. Civilno zrakoplovstvo jedan je od najbrže rastućih izvora emisije ugljika jer ljudi sve više lete nebom", kaže Ganzarski.
Električnim avionom sa motorom od 750 hp, koji može prevoziti šest putnika, danas je upravljao iskusni pilot Greg McDougall, osnivač i izvršni šef u Harbour Airu.
"Za mene je taj let bio baš poput letanja s Beaverom, ali bio je to Beaver na električnim steroidima. Zapravo sam morao smanjiti struju", kazao je McDougall te dodao kako je njihov plan da elektrificiraju kompletnu flotu aviona.
Watch LIVE as @HarbourAirLtd #ePlane takes flight, magnified by the magni500 electric propulsion system. Join our live stream for this historic event as the first all-electric commercial aircraft ushers in a new era of aviation. https://t.co/8lkydg9JX7
— magniX (@magniX) December 10, 2019
Dok svijet čeka na prve komercijalne letove električnim letjelicama, jeftiniji letovi na kratkim relacijama pogonjeni električnom energijom mogli bi transformisati način na koji se ljudi povezuju.
"Ako su ljudi voljni voziti se sat vremena do posla, zašto ne bi umjesto toga letjeli 15 minuta?", poručio je direktor kompanije magniX.