Naučnici s MIT CSAIL-a su udružili snage s naučnicima Senseable City Laboratory-jem i amsterdamskim AMS Institutom za napredna metropolitanska rješenja u Nizozemskoj te su zajedno kreirali autonomni robotski čamac.
Flota robotskih čamaca pod nazivom Roboat je spuštena u amsterdamske kanale u četvrtak te je počela prevoziti putnike bez kapetana.
Roboat je rezultat šestogodišnjeg rada i razvoja tokom kojeg je MIT testirao nekoliko verzija samonavigacijskog čamca, a najnoviji se zove Roboat III. Finalna verzija će moćei prevoziti do pet putnika, ili 1.500 kg tereta, što znači da će moći i dostavljati robu te transportovati otpad. Pokreće ga potpuno električni pogon, baterije traju 10 sati, a mogu se puniti bežičnim putem.
Kada s ečamac približi luci ili pristaništu, ulazi u poseban mod koji mu omogućava lakše pristajanje. MIT CSAIL tim tvrdi da su senzori i tehnologija Roboata slični onima koji se koriste za samovozeće automobile. Samoploveći čamac koristi i LIDAR senzore kao i nekoliko kamera, što mu omogućava da pregled okoline od 360 stepeni i izbjegavanja sudara.
Roboat je dizajniran da bude potpuno autnoman, ali se operater iz kontrolnog centra na obali ipak brine da sve bude u redu.
"Roboat može obavljati svoje zadatke 24/7 bez kapetana, donosi veliku vrijednost gradu. Međutim, iz sigurnosnih razloga je upitno da li je poželjno postizanje autonomije A nivoa. Baš kao i čuvari mostova, operateri čamaca će pratiti Roboat s udaljenosti iz kontrolnog centra. Jedan čovjek može pratiti više od 50 čamaca kako bi osigurao da sve bude kako treba", izjavio je Fabio Duarte, vodeći naučnik u ovom projektu.
Amsterdam se pokazao dobro mjesto za testiranje autonomne navigacije.