Tehnologija
18

Solarni avion započeo let preko Pacifika, pilot će u letu provesti pet ili šest dana

Klix.ba
(Foto: EPA)
Švicarski pilot Andre Borschberg je započeo svoj let preko Pacifika u solarnom avionu Solar Impulse. Poletio je iz Kine prema Havajima, a bit će mu potrebno pet do šest dana kontinuiranog leta.

Solar Impulse je eksperimentalni avion, čiji je promjer krila veći od jumbo aviona, ali je samo malo teži od većeg auta. Grad Nanjing u Kini je napustio u 02:39 sati po lokalnom vremenu.

Borschberg će pokušati ostati budan veći dio leta, ali će odvojiti nešto vremena za san. Njegov napredak će biti pražen cijelim putem iz kontrolnog centra u Monacu. meteorolozi i stratezi leta će ga konstantno obavještavati o najboljim putanjama.

Njegovo putovanje je sedma dionica u pokušaju leta oko svijeta u avionu s jednim sjedištem, koji pokreće motor s propelerom. Kao što je već poznato, avion koristi sunčevu energiju.

Ovaj je projekat polako napredova nakon početka leta iz Abu Dhabija u martu, ali je obustavljen na istočnoj obali Kine zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta iznad okeana.

Avionu Solar Impulse su potrebni povoljni vjetrovi koji ga guraju naprijed, ali i vedro nebo kako bi 17.000 fotonaponskih, odnosno solarnih ćelija, bilo funkcionalno. Ove ćelije pune litij-jonske baterije, koje moraju biti potpuno napunjene za uspješan noćni let.

Borschberg je veoma iskusan pilot i inžinjer, koji u potpunosti poznaje sisteme aviona.

Udaljenost između aerodroma Kalaeloa na havajsom otoku O'ahu i Nanjinga u Kini je 8.000 km.

Ako se tokom početne faze leta vremenski uslovi pogoršaju, Borschberg se može okrenuti i vratiti u Kinu ili Japan. No, kad dođe do tačke kada povratak ne bude opcija, u slučaju problema će morati napustiti avion.

Ako uspješno stigne na Havaje, Borschberg će postaviti nekoliko rekorda u avijaciji, ne samo onaj za najduži let u avionu s jednim sjedištem.

Svrha projekta Solar Impulse nije da pokaže budućnost avijacije, nego da demonstrira potencijal "čistih" tehnologija.