Bez karbonske emisije
38

Švicarski Destinus želi proizvesti hipersonični avion na vodik

D. B.
Švicarska kompanija Destinus SA želi proizvesti hipersonični avion koji će se koristiti za brz i "čist" transport.

Destinus je korak bliže realizaciji svog sna nakon što je prikupio 26,8 miliona švicarskih franaka, odnosno 29 miliona dolara za finansiranje razvoja hipersoničnog aviona koji će koristiti vodik.

Automobilska industrija polako prelazi na električni pogon i baterije želeći se boriti s problemamom karbonske emisije, no ta tranzicija za avioindusriju neće biti laka. Letovi aviona koji koriste baterije su i ranije obavljani, tehnologija je u razvoju, no problema itekako ima, pogotovo kada je riječ o izdržljivosti i transportnim kapacitetima. Leteća vozila poput Air Taxija, koja koriste baterije za napajanje, mogla bi riješiti probleme gradskog transporta, no avioindustrija se sada fokusira na alternativna goriva poput vodika.

Najveća prednost korištenja vodika kao izvora energije je to što nema karbonske emisije. Kada se sagori kao gorivo, vodik proizvodi vodu, koja se potom korištenjem ekološki prihvatljivih metoda može ponovo pretvoriti u gorivo, a to je velika prednost za transportni sektor. Destinus želi iskoristiti ovaj koncept i unaprijediti ga kako bi hipersonični avioni mogli koristiti vodik. Kompanija je zamislila hiperavion kao hibrid između aviona i rakete. Hiperavionu nije potrebna specijalna infrastruktura jer može koristiti postojeće aerodrome za polijetanje i slijetanje. Međutim, kad dostigne određenu visinu, avion će aktivirati svoj kriogeni raketni motor koji će mu omogućiti hipersoničnu brzinu i smanjiti vrijeme putovanja između kontinenata na svega nekoliko sati.

Kompaniju Destinus je osnovao Mikhail Kokorich, biznismen s brojnim vještinama u inžinjerstvu, tehnologiji i organizaciji. Za Destinus trenutno radi tim od 50 inžinjera i menadžera koji su ranije radili za kompanije Arianespace, Boeing, Airbus, Dassault, Rolls-Royce i druge. Plan je povećati broj uposlenika na 100 već ove godine kako bi napredovalo istraživanje i razvoj.

Iako je mlada, kompanija je već dizajnirala unikatne podsisteme poput aktivnog sistema hlađenja za hiperavion, a također ga je i patentirala. Koncept ima podršku fondova širom svijeta, a kompanija želi iskoristiti sredstva za razvoj hidrogenskih raketnih motora te obaviti supersonični testni let u narednih 18 mjeseci.

"Sjajno je vidjeti budućnost u kojoj će biti moguće otputovati bilo gdje na svijetu za sad ili dva. Hiperavion koji razvijamo će koristiti tečni vodik kao gorivo za svoje motore. To da je veliku priliku za brze letove, a također nema emisije karbona", poručio je predsjednik savjetnog odbora kompanije i nekadašnji ministar za ekonomiju i tehnologiju, bivši zamjenik kancelara Njemačke Philipp Rosler.