Riječ je zapravo o parafoil zmaju (250 kvadratnih metara) koji je prvi put testiran prošlog mjeseca na teretnom brodu "Ville de Bordeaux" teškom 21.528 tona.
"Ponosni smo što imamo rješenje koje sada može pomoći brodovima da smanje svoje emisije i ubrzaju dekarbonizaciju pomorskog sektora u narednim godinama", izjavio je Vincent Bernantets, direktor kompanije Airseas.
Kompanija je već privukla neke velike špeditere te je instalirala nekoliko pogonskih Seawing sistema na brodove za transport rasutog tereta.
"Sa zadovoljstvom potvrđujemo da smo završili prvu instalaciju Seawing sistema za našu K liniju (Kawasaki Kien Kaisha Ltd.). Sistem je instaliran u decembru na brod Capesize za rasuti teret. Ovo je prvo od K Line plovila koji će imati Seawing, a postoji mogućnost postavljanja na 51 plovilo", navodi se iz kompanije.
Brod za rasuti teret koji će koristiti tečni prirodni gas (LNG), a koji će se graditi u brodogradilištu Nihon, postat će drugi sa sistemom Seawing. Instalacija sistema će biti obavljena nakon što brod bude isporučen 2024. godine.
Seawing tehnologija predstavlja integrisano rješenje koje podrazumijeva tehnologiju zmaja s automatiziranim sistemom kontrole leta, koju je razvila avionska industrija u svrhu "hvatanja" energije vjetra. Sistem je "siguran, čist, pouzdan i kompaktan" te se može lako implementirati na gotovo svaki komercijalni brod kako bi se smanjile emisije i potrošnja goriva u prosjeku za 20 posto, tvrdi kompanija.
Sistem zauzima malo prostora na palubi, a fiksira se šarafima, tako da se i lako skida prilikom posjete lukama. Odgovara gotovo svim tipovima brodova te nije ograničen visinom, a uz to i ne ometa operacije tereta. Zmaj leti na visinu do 200 metara kako bi uhvatio mirnije i snažnije vjetrove.
Cilj Seawing sistema je da se smanji teret na motore teretnih motora te njihova ovisnost o "nečistom" dizelskom gorivu. Sistem bi do kraja 2023. godine trebalo dobiti 50 brodova.