Brzina do 140 km/h
37

U Kanadi počeo saobraćati prvi sjevernoamerički voz na vodik

D. B.
Ovog ljeta je počeo saobraćati prvi sjevernoamerički voz na vodik, koji prevozi putnike u Kanadi.

Francuski putnički voz je kratkoročna demonstracija, što znači da će saobraćati do kraja septembra s ciljem da "pokrene" usvajanje u Kanadi i SAD-u.

"Mislim da je najvažnije to što će se podići svijest ljudi, koji će se naviknuti na ovu tehnologiju2, rekao je Robert Stasko, direkor, Hydrogen Business Councila u Ontariju.

Voz saobraća od Montmorency Fallsa u Quebec Cityju do Baie-Saint-Paula, a to putovanje traje dva i po sata. Linija je na rasporedu od srijede do subote sve do 30. septembra, a maksimalna brzina voza iznosi 140 km/h te može istovremeno prevoziti do 120 putnika u svoja dva vagona.

Francuska kompanija Alstom, koja je proizvela voz, saopćila je da su performanse ubrzavanja i kočenja uporedive sa standardnim vozovima s dizelskim motorima, no da u ovom slučaju nema emisije gasova. Većina evropskih zemalja koristi vozove s električnim šinama ili nadzemnim žicama, ali su hidrogenski vozovi idealni za mjesta poput kanadskog sela gdje su udaljenosti velike, a broj putnika relativno mali.

Isti model voza, Coradia iLing, već se koristio u osam evropskih zemalja, a 14 primjeraka saobraća u Njemačkoj od prošle godine. Alstom je počeo testirati svoje vozove 2018. godine te ima dodatne ugovore u Njemačkoj, Italiji i Francuskoj. Evropski klijenti su naručili ukupno 41 voz.

Coradia iLint koristi oko 50 kilograma vodika dnevno, a za isto putovanje bi voz sa standardnim motorom potrošio oko 500 kilograma dizela. Hidrogenski voz emituje samo vodenu paru kao nusproizvod kombinacije vodika i kisika u gorivoj ćeliji u procesu stvaranja energije.

Međutim, činjenica je da je potreban kamion s dizelskim pogonom kako bi se transportovao vodik do voza svaki put kad je potrebno punjenje, a idealno bi bilo proizvoditi vodik na licu mjesta. Ipak, dugoročni cilj je da se promoviše ideja kako bi hidrogenski voz bio prihvaćen u različitim regijama Sjeverne Amerike. Ukoliko bude uspješan, onda će se više nego nadoknaditi karbonski otisak njegovih dizelskih kamiona i putovanja preko Atlantika.