Uz pomoć VR tehnologije prošetajte vilom i termama iz Rimskog perioda na Ilidži
Uz pomoć VR headseta posjetioci se mogu se kretati kroz arheološka nalazišta u doba Rimske imperije i čuti priču o životu u tim naseljima koju priča boginja znanja Minerva. Da bi bilo zanimljivije, u okviru aplikacije se nalazi i kviz znanja nakon kojeg možete ostvariti i interakciju s digitaliziranim predmetima pronađenim na lokacijama Ilidže, rimskog vojnog grada i logora Viminacium, grada Municipium S i rimskog amfiteatra u Draču.

Digitalne priče je prema scenariju publiciste Fatmira Alispahića režirao poznati bh. reditelj Ahmed Imamović, a ulogu Minerve je igrala prvakinja drame Selma Alispahić. Producentica i koordinatorica projekta je prof. dr. Selma Rizvić.
"Probali smo da proigramo život na tim lokacijama i pokažemo ljudima koji su korisnici aplikacije i posjetioci muzeja, kako je to izgledalo u doba Rimske imperije. Za nas je ovo jako korisno iskustvo, upoznali smo se sa saradnicima iz mnogih zemalja i probali nove tehnologije. Za priču je potreban VR headset, ali uradili smo i verziju za desktop računare jer većina ljudi nema tu tehnologiju, a aplikacije je dostupna i na našoj web stranici te je instalirana u ova četiri muzeja", rekla je Rizvić.
Istakla je kako im je saradnja sa Zemaljskim muzejom bila izuzetno važna jer je su im dali podatke o lokacijama s Ilidže i eksponate koji se mogu pogledati u okviru aplikacije. Naglasila je kako bez tima arheologa ovo ništa ne bi bilo moguće.
"Ovo nije prvi, a nadam se ne i posljednji projekat koji radimo u saradnji s prof.dr. Selmom Rizvić. Zemaljski muzej je učestvovao malim dijelom - jednom kratkom pričom o antičkom lokalitetu na Ilidži i malom selekcijom predmeta s tog lokaliteta. Nama je korisno razvijati i potencirati ovakve projekte jer na taj način približavamo arheološko naslijeđe široj publici i ulazimo u novi prostor koji je relativno nepoznat za na, a ujedno dobijamo i novu publiku", kazala je načelnica Odjeljenja za arheologiju Zemaljskog muzeja Ana Marić.

Prema riječima reditelja Imamovića, kazao je kako je ovaj projekat probudio njegov interes jer želio saznati kako će ova forma (VR, op.a.) raditi u igranoj formi, te da je upravo ovaj projekat dobro uvježbavanje i ispitivanje audio-vizuelnog jezika koji se radi kroz kamere 360.
Na projektu je radio veliki broj arheologa, arhitekta, autor muzike i zuvka, snimatelj, kostimograf, grafički dizajner, make-up artist i programer.
Aplikacija je postavljena u muzej Viminacium u Srbiji i Zavičajni muzej Pljevlja u Crnoj Gori, a online verzija je linkovana na web sajtove Zemaljskog muzeja BiH i Arheološkog muzeja u Draču (Albanija), te laboratorije Sarajevo Graphics Group i Udruženja DIGI.BA. Kako to izgledate pogledajte na stranici projekta.
Partneri u projektu su Udruženje za promociju italijanske kulture u Bosni i Hercegovini "Dante Alighieri", UET CENTRE Albanija, Arheološki Institut Beograd, Srbija i Montenegrin Association for New Technologies – MANT (Crna Gora), a sredstva za njegovu realizaciju je osigurao Western Balkans Fund.