"U Sarajevu nema klub u kojem bih se ozbiljnije bavio ovom vrstom biciklizma. Uživam u adrenalinu dok se spuštam i to sam želio podijeliti i s drugima", rekao je Irfan za Klix.ba, te je naglasio neke od odlika downhill biciklizma.
Downhill je disciplina biciklizma gdje se vozači spuštaju niz brdo po tehnički zahtjevnim stazama utrkujući se protiv sata. Staze obično traju tri do četiri minute i odlikuje ih strmi teren sa tehnički zahtjevnim elementima poput korijenja, kontra nagiba, brzih ravnih dijelova, skokova i sl.
Prosječne brzine se kreću oko 40-50 kilometara na sat dok se na najbržim dijelovima mogu doseći i brzine od 70 kilometara na sat. Vozači su obavezni na utrkama nositi zaštitu za kičmu (tzv. 'kornjaču') i integralnu (full-face) kacigu, dok je preporučljivo osim toga koristiti i zaštitu za koljena/potkoljenice, ruke, ramena, te vrat.
Na vrh staze se vozači prevoze žičarom ili kombijem, staze u pravilu nemaju dijelova koji idu uzbrdo (a ako postoje, onda je to obično svega nekoliko metara).
Počeci downhilla sežu u 70-te godine, kada je održana prva downhill utrka u Fairfaxu, SAD. Bicikli koji su se koristili za spust nisu bili nimalo slični današnjima; nisu imali suspenzije, korištene su uske gume, dijelovi su često trajali samo jedan spust. Tek početkom 90-tih godina je počela prava ekspanzija downhill biciklizma kada su se počeli proizvoditi bicikli čija je namjena bila spust. Prvo Svjetsko prvenstvo u downhillu je održano 1990. u sklopu UCI MTB svjetskog prvenstva u Durangu, SAD.
Downhill bicikli se dosta razlikuju od klasičnih xc (cross-country) bicikala. Čvrstoća, izdržljivost i stabilnost su najvažnije odlike kod dizajniranja bicikala, te ih odlikuje nešto veća težina koja se kreće između 17 i 19 kilograma.
"Bavim se downhillom već tri godine i trudim se iskoristiti svaku moguću priliku za vožnju i trening jer ovaj sport zahtijeva izuzetnu fizičku spremu, kombinaciju snage i pokretljivosti. Osim toga, bitno je naglasiti da downhill, kao i ostale vrste biciklizma, pruža dozu adrenalina što nakon spusta rezultira boljim raspoloženjem, ljepšim mislima i osjećajem zadovoljstva. Moj cilj, kojem svakodnevno težim sve više, je da ovaj prelijepi sport bude moje zanimanje i da budem profesionalni vozač koji će osvajati najbolje pozicije u trkama ne samo u BiH nego i u Evropi i svijetu", kazao je Irfan Hodžić.
Videom koji je snimio želi da pokaže svima, pogotovo mladima,neke od vještina koje je stekao trenirajući i vozeći svaki vikend, ali i ljepotu prirode i potrebu da se što više vremena provodi u prirodi uz sport i dobro raspoloženje.
"Ovim video klipom želim pokazati da se slobodno vrijeme može iskoristiti i van kuće daleko od računara i tehnike i da omladini dam ideju da se bave nečim, ne samo da sjede za računarima i u kafanama i klubovima i da tako proživljavaju ono što bi im trebale biti najbolje godine", poručio je ovaj mladić.