Dan kada je plakao cijeli svijet: 26 godina od pogibije Kišnog čovjeka
Senna je poginuo 1. maja 1994. u 34. godini na Velikoj nagradi San Marina nakon što se na legendarnoj stazi Imola Williamsov bolid pri brzini od 211 kilometara na sat zabio u zaštitnu ogradu na čuvenom zavoju Tamburello. Senna je ušao u krivinu pri brzini od 309 kilometara na sat, a nakon kočenja uspio je usporiti, ali je udar u betonski zid pri brzini od 211 kilometara na sat bio koban za Brazilca.
Početak maja na stazi u Imoli pamtit ćemo kao jedan od najcrnjih i najtužnijih vikenda u historiji, ne samo Formule 1 nego i sporta općenito. Sve je počelo u petak na treningu, dva dana prije utrke u San Marinu. Rubens Barrichello izgubio je kontrolu nad bolidom Jordana i brzinom od 230 kilometara na sat zabio se u zaštitnu ogradu, ali je srećom ostao živ. Senna je napustio bolid Williamsa kako bi provjerio šta se dogodilo njegovom prijatelju i sunarodnjaku. Nakon što je shvatio da se Barichello osjeća dobro Senna se vratio u bolid i završio trening.
Dan kasnije tokom kvalifiakcija nesreću je doživio Roland Ratzenberger. Austrijanac je izgubio kontrolu i pri brzini od 314 kilometara na sat Simtekovim bolidom se zabio u betonski zid na zavoju Villeneuve. Do nesreće je navodno došlo zbog problema s prednjim krilcima. Podlegao je zbog teških povreda glave. Senna je vidio snimak nesreće, a potom je otišao pogledati i Simtekov bolid u kojem je poginuo Ratzenberg. Glavni ljekar Formule 1 neurohirurg Sid Watkins, na čijem je ramenu Senna plakao nakon nesreće u kojoj je poginuo Ratzenberg, pokušao je nagovoriti Brazilca da propusti utrku, ali nije uspio.
Kišni čovjek izašao je na stazu dan kasnije, iako je Sennina tadašnja djevojka Adriane Galisteu rekla kako joj je rekao da ima "vrlo loš osjećaj u vezi s utrkom". Na početku utrke Pedro Lamy i JJ Letho učestvovali su u ozbiljnom sudaru, a komadi bolida čak su povrijedili i nekoliko ljudi u publici. U sedmom krugu utrke u Imoli Senna je izgubio kontrolu nad bolidom i u zavoju Tamburello udario u betonski zid. Brazilac je ostao nepomično sjediti u bolidu. Nakon što mu je skinuta kaciga s glave Sennin prijatelj fotograf Angelo Orsi napravio je seriju fotografija prije nego što je policija blokirala pogled. Uprkos tome što je dobio nevjerovatan broj ponuda, fotografije su vidjeli samo Orsi i Sennina porodica koja je insistirala da one ne budu objavljene.
"Izgledao je spokojno. Podigao sam mu kapke i bilo je jasno iz njegovih zjenica da ima veliku povredu mozga. Podigli smo ga iz kokpita i položili na zemlju. Kada smo to uradili udahnuo je i, iako nisam religiozan, osjetio sam kako njegov duh odlazi u tom trenutku", rekao je doktor Watkins koji je na mjestu događaja izveo traheotomiju.
Senna je potom prebačen u bolnicu, a ljekari u Bologni su mogli samo konstatovati smrt. Vlasnik ekipe Frank Williams, tehnički direktor Patrick Head i dizajner bolida Adrian Newey oslobođeni su krivnje za tragediju 1997. godine, a kćerka legendarnog vlasnika Formula 1 ekipe kaže kako do danas ne može pričati o kobnom 1. maju 1994. godine.
"Frank je bio zaljubljen u Sennine vozačke sposobnosti. Ušao je u njegovo srce, njegov um i uvijek je želio da on vozi za Williams. Tatina želja se ostvarila, ali sve se završilo na najgori mogući način. Frank nikada ne priča nikome o tome. Sve drži u sebi. Možete vidjeti bol u njegovim očima svaki put kada misli o nesreći", rekla je kćerka Franka Williamsa - Claire.
Ayrton Senna je prema mišljenju mnogih najbolji vozač Formule 1 svih vremena. Britanski magazin Autosport proglasio ga je najboljim vozačem svih vremena po glasovima 217 vozača. Nakon smrti trostrukog prvaka svijeta Brazil je proglasio trodnevnu žalost, a njegov kovčeg u domovinu se vratio u putničkoj kabini, umjesto u teretnom dijelu aviona, uprkos tome što pravila avijacije to ne dozvoljavaju. Sahranjen je u Sao Paulu 5. maja 1994. godine uz TV prijenos na državnoj televiziji, a posljednjem ispraćaju velikana Formule 1 prisustvovalo je više od tri miliona ljudi.
Senna je karijeru počeo u kartingu, a u Formuli 1 debitovao je 1984. godine u bolidu Toleman-Hart. Naredne sezone prešao je u Lotus. Pobijedio je u šest utrka u naredne tri sezone, a onda se pridružio Alainu Prostu u McLaren-Hondi na poziv legendarnog Rona Dennisa. Prvi naslov osvojio je u prvoj sezoni s McLaren Hondom, a naredna je pripala Prostu. Potom je Senna osvojio još dva naslova u Formuli 1 - 1990. i 1991. godine. Fantastično je vozio u kišnim uvjetima zbog čega je bio poznat i kao "Kišni čovjek".
Nakon njegove smrti Formula 1 napravila je velike promjene kako bi se poboljšala sigurnost vozača u bolidu. Bivši predsjednik Međunarodne automobilističke federacije (FIA) Max Mosley rekao je kako su nakon Sennine smrti naknadne sigurnosne promjene u proizvodnji automobila spasile desetine hiljada života. Mosley nije prisustvovao Senninoj sahrani. S obzirom na to da je dva dana kasnije u Austriji sahranjen Ratzenberg, Mosley je želio da neko od visokih dužnosnika oda počast i njemu.