Velike vrućine
11

Iscrpljujući uslovi na utrci Formule 1: Ocon povratio u kacigu, Sargeanta izvlačili iz bolida

E. K.
(Foto: EPA)
(Foto: EPA)
Velika nagrada Katara se pokazala kao najizazovnija utrka u Formuli 1 koju smo gledali u posljednje vrijeme, a na kraju je pobjedu odnio novi-stari prvak svijeta Max Verstappen kome je ovo bila 14. pobjeda ove sezone.

Pored njega, na postolju su završili još vozači McLarena Oscar Piastri i Lando Norris, a odmah nakon završetka utrke je bilo jasno koliko je bila fizički zahtjevna za vozače koji su u sobi za odmor prije izlaska na pobjedničko postolje doslovno legli od iscrpljenosti.

Nisu oni jedini bili iscrpljeni budući da je vozač Alpine Esteban Ocon priznao da je povratio u kacigu od muke u 15. krugu utrke, no uprkos tegobama odvozio je odličnu utrku i osvojio sedmo mjesto što se ne može reći za Logana Sargeanta iz Williamsa koji je odustao 15 krugova prije kraja zbog dehidracije. Mehaničari su mu pomogli da izađe iz bolida jer nije imao dovoljno snage da to uradi.
Temperatura zraka je bila viša od 30 stepeni iako je bila noć, a u bolidu Formule 1 temperatura može biti i viša od 50 stepeni. Vozači izgube nekoliko litara vode tokom utrke u normalnim uslovima, a prilikom zahtjevnih uslova u Kataru je bilo još i gore.

Vozači su krajem utrke podizali vizir na kacigi kako bi udisali svježeg vazduha iako je to opasan potez koji nije po pravilima. Russell je u 51. krugu izvadio ruke iz bolida dok je vozio više od 300 km/h na ravnici, a dok je ulazio u boks podignuo je vizir na kacigi.

"Ovo je bila najteža utrka u karijeri svakog vozača u Formuli 1. Nema izuzetaka. Ne vjerujem onome ko kaže da nije bilo tako. Posebno je teško izdržati G sile kada ste tako dehidrirani. Možete piti vodu, ali osjećaj je kao da pijete čaj jer je više od 60 stepeni. Bilo je ekstremno teško popiti nešto vode", rekao je nakon utrke Ferrarijev Charles Leclerc.

Russell, koji je i predsjednik Udruženja vozača, priznao je kako je skoro odustao iz utrke.

"Ovo je uvjerljivo najnapornija utrka koju sam odvozio. Osjećao sam kako sam blizu gubitku svijesti tokom utrke, nikad prije nisam doživio nešto tako. Ne želite gubiti svijest dok vozite 320 kilometara na sat po ravnici, a tako sam se ja osjećao. Da je bilo išta toplije, mislim da bih se povukao iz utrke jer bi mi tijelo odustalo. Morao sam tražiti riječi ohrabrenja od mojeg inženjera, često treniram pod visokim temperaturama u sauni kako bih istrenirao tijelo do samih granica, tako je nekako bilo na utrci. Otvorao sam vizir cijelu utrku, zrak je bio vruć, ali bolje to nego da uopće nemam zraka", rekao je Britanac.

Vozači F1 istrenirani su na velike vrućine i napore. Ovo je bilo potpuno novo iskustvo za njih.

"Nikad u životu nisam ovako teško osvojio bodove. Nije mi bilo dobro u 15. krugu, dva kruga sam povraćao unutar bolida. Onda sam rekao: 'Sr***e, ovo će biti duga utrka. Pokušavao sam se smiriti, htio sam se podsjetiti kako je mentalna snaga u ovom sportu najvažniji dio tijela, uspio sam staviti situaciju pod kontrolu i dovršiti utrku. Ali iskreno, nisam očekivao da će ona biti tako teška. Obično mogu voziti dvije utrke, čak i u Singapuru. Moji mišići to mogu izdržati, imam kondiciju, ali ovu je utrku bilo 80 stepeni u bolidu", rekao je Ocon.

Za utjehu, sljedeća Velika nagrada Katara će biti održana 1. decembra kada bi trebalo biti nešto hladnije u odnosu na danas.