Start u Australiji
26

Počinje nova sezona Formule 1: Ne očekujte čuda, Mercedes je i dalje nivo iznad konkurenata

Piše: E. B.
Lewis Hamilton bi trebao doći do svoje pete titule (Foto: EPA-EFE)
Lewis Hamilton bi trebao doći do svoje pete titule (Foto: EPA-EFE)
Prva utrka nove sezone Formule 1 vozit će se u nedjelju ujutro u Australiji. Šta možemo očekivati od ove sezone? Čuda sigurno ne.

Mercedes je i dalje nivo iznad konkurencije, odnosno konkretno Ferrarija i Red Bulla, te bi se morao desiti zaista neviđen broj pehova da Lewis Hamilton ne osvoji svoju petu titulu u karijeri.

U predsezonskim testiranjima Ferrari je bio najbrži u Catalunyi, no to ne znači ništa s obzirom na to da su Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen svoja najbrža vremena postavljali na najmekšoj komponenti guma (hypersoft), dok se Hamilton i njegov timski kolega Valtteri Bottas nisu odlučivali za to.

Umjesto težnje što boljem vremenu, vozači Mercedesa su išli na to da voze najveći broj krugova, u čemu su i uspjeli te su jedini od deset konstruktora odvezli više od 1.000 krugova u testnom periodu. Kako je i sam Hamilton izjavio, bolid je poboljšan u odnosu na prošlu sezonu, a već se na treninzima u Australiji pokazalo da Britanac govori istinu.

Ne samo da Ferrari ima veoma male šanse da poremeti račune Hamiltonu, već će morati zapeti kako ih Red Bull, koji u novu sezonu ulazi u saradnji s Aston Martinom, ne bi prestigao.

Što se tiče ostalih timova, velika borba za mjesta u sredini vodit će se između Toro Rossa, McLarena, Renaulta, Williamsa, Force Indije i Haasa, dok je posljednje mjesto rezervisano za Sauber.

Toro Rosso, koji ima slabu vozačku postavu u vidu Pierrea Gaslyja i Brendona Hartleyja, će jedini koristiti Hondin motor s obzirom na to da se McLaren odlučio na raskid ugovora s japanskom kompanijom te će u ovoj sezoni koristiti Renaultov.

No, tokom testiranja se ispostavilo da prošlih godina McLarenov problem ipak nije bio u motoru, jer su i ove godine Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne imali mnogo problema.

Renault, za koji će voziti Nico Hülkenberg i Carlos Sainz, će željeti dokazati da je to tačno i ukoliko završe ispred McLarena, britanska ekipa bi trebala dobro razmisliti o otpuštanju ljudi koji očito godinama ne rade svoj posao kako treba.

Williams je složio solidan bolid ove godine s aktuelnim Mercedesovim motorom, no minus im je neiskustvo Lancea Strolla i (ne)znanje Sergeja Sirotkina koji je bukvalno kupio svoje mjesto u F1 karavanu. Identičan motor ima i Force India s mnogo boljim vozačima (Sergio Perez i Esteban Ocon).

Najveće iznenađenje ove sezone bi mogao napraviti Haas. Romain Grosjean i Kevin Magnussen su na testiranjima, ali i na prvim treninzima, pokazali da su itekako brzi i konstantni i da koriste maksimum od trenutnog Ferrarijevog motora.

Za razliku od njih, Sauber, koji će ove sezone nastupati s logom Alfa Romea, je konačno dobio novi motor ekipe iz Maranella, no teško da će i s njim Marcus Ericsson i Charles Leclerc uhvatiti ijedan bod ove sezone.

Ukupno će ove sezone biti održana 21 utrka, a start je, tradicionalno, u Melbourneu. Kvalifikacije za Veliku nagradu Australije počinju u subotu u 7 sati ujutro po srednjoevropskom računanju vremena, dok je utrka u nedjelju u 7:10 sati.

Kalendar takmičenja:

25. mart VN Australije, Melbourne 8. april VN Bahreina, Sakhir 15. april VN Kine, Shanghai 29. april VN Azerbejdžana, Baku 13. maj VN Španije, Barcelona 27. maj VN Monaka, Monte Carlo 10. juni VN Kanade, Montreal 24. juni VN Francuske, Le Castellet

1. juli VN Austrije, Spielberg 8. juli VN Velike Britanije, Silverstone 22. juli VN Njemačke, Hockenheim 29. juli VN Mađarske, Budimpešta 26. august VN Belgije, Stavelot 2. septembar VN Italije, Monza 16. septembar VN Singapura, Singapur 30. septembar VN Rusije, Soči 7. oktobar VN Japana, Suzuka 21. oktobar VN SAD-a, Austin 28. oktobar VN Meksika, Mexico City 11. novembar VN Brazila, Sao Paulo 25. novembar VN Abu Dhabija, Abu Dhabi