Sarajevo kandidat za domaćina utrke Formule E, odluka sredinom juna
"Više od šest mjeseci aktivno se pripremamo da budemo domaćini utrke Formule E i trenutno smo u završnoj fazi. Veliki broj gradova je bio u opticaju za organizaciju ove atrakcije, a mi smo ušli u samo finale. Konačna odluka bit će donesena u narednih mjesec dana", rekao nam je Skaka, poručivši da ovo predstavlja veliki korak za Sarajevo i Bosnu i Hercegovinu.
Glavni pokretač i zagovornik ove ideje je Banjalučanin Samir Cerić koji u Velikoj Britaniji važi za izuzetno uspješnog poduzetnika, jednog od simbola tamošnje kreativne industrije.
Svestrani Bosanac koji 26 godina živi u Londonu veliki je sportski fanatik, a jedna od njegovih sljedećih namjera je da pomogne bh. sportu.
Utrka koja bi nam otvorila vrata na svjetskoj pozornici
Cerić je nedavno boravio u glavnom gradu BiH, a povod je bio učešće na Sarajevo Business Forumu, gdje je moderirao panel "Diaspora, Sports, Arts, Culture & Creative Industry – Transforming Emotions into Investments", na kojem su dijaspora, sport, kultura, umjetnost i kreativna industrija bili razmatrani u kontekstu ekonomskog rasta i razvoja regiona.
"U oktobru prošle godine sam nakon mnogo godina došao u Sarajevo i bukvalno sam otišao gradonačelniku u ured te mu rekao kako imam kvalitetan projekt za koji smatram da će Sarajevo i BiH pozicionirati na nivo najviših centara svijeta. Sama činjenica da gradovi poput New Yorka, Londona ili Pariza stoje iza organizacije Formule E, najbolje govori o projektu. Kroz londonske lobije, koje sam godinama stvarao, našao sam načine da uđem u Formulu E i istaknem kako Sarajevo ima historijsku značaj i bitnost da izgradi trku kroz sami centar grada. Manifestacija bi bila čudesna i ona bi nam otvorila vrata na svjetskoj pozornici, jer nam trebaju kvalitetne stvari da izađemo iz nekog vakuma u kojem smo se našli", rekao je Cerić za portal Klix.ba.
Sljedeći korak je, kako Cerić ističe, dovršiti studiju isplativosti ili izvodivosti, na kojoj se radi već mjesecima.
"Već sljedeće sedmice planiramo dovesti tehnički i stručni tim iz Londona u BiH. Odmah moram reći da u biznisu nema nikakve garancije, a pogotovo kad ste u konkurenciji s još jednim evropskim gradom te je svaki od njih u prednosti u odnosu na Sarajevo. Na ovim stvarima radi se godinama i dobijanje organizacije je poput organizacije olimpijskih igara ili svjetskog prvenstva. Ogromni novci su u pitanju. Sticajem okolnosti kroz svoja poznanstva sam našao način na koji projekt možemo aktivirati te sam uvjerio ljude iz Formule E da bi Sarajevo trebalo biti fantastična prilika. Stotine miliona ljudi u svijetu gleda ovaj sport, imamo milijarde klikova na internetu pa mislim da bi nam organizacija pomogla da poboljšamo imidž Sarajeva. Da se Sarajevo ne pokazuje u svijetu kao ratna zona ili siromašni grad, već grad koji ide u pravcu otvaranja najbitnijih i najinteresntnijih stvari. Formuli E su se svidjela istraživanja pojedinih instituta koji svrstavaju Sarajevo u najveće ekološke glavne gradove Evrope. To nam ide u prilog. Možda se kroz ovu trku može izroditi neka nova industrija u BiH i tako bismo rasli godinama te bismo mogli pokrenuti kvalitetne investicije da dođu u Sarajevo", istakao je Cerić te pojasnio da bi se utrka vozila na glavnoj saobraćajnici u Sarajevu.
Preko noći bi se promijenio imidž grada
Formula E će odluku o posljednjem evropskom mjestu utrke donijeti sredinom juna.
"Nakon toga sljedećih pet godina nema mogućnosti kandidovanja, osim ako neki od gradova ne odustane. U međuvremenu sam osnovao kompaniju i zajedno s gradom i poslovnim partnerima imamo u planu, u slučaju da sve prođe kako treba, otvoriti ured u Sarajevu, kako bismo između Londona i glavnog bh. grada u narednom periodu radili na organizaciji ovog svjetskog eventa koji bi preko noći promijenio čitav imidž grada. Cijeli svijet bi upoznao Sarajevo i kakve mogućnosti ovaj grad ima. Želimo napraviti pozitivnu priču u jednim teškim ekonomskim i političkim uslovima u kojima je trenutno BiH", rekao nam je Cerić koji je istakao i veliki značaj gradonačelnika Skake u cijelom projektu.
Prva utrka održana je u Pekingu prije četiri godine, a organizatori zbog promocije zelene tehnologije utrke održavaju u gradskom okruženju.
Svaki od dva vozača u ekipi ima na raspolaganju dva bolida budući da potrošnja energije pohranjene u akumulatoru nije dovoljna za cijelu utrku.
Trenutno je u Formula E prvenstvu deset ekipa, 20 vozača i 40 automobila, a u njemu se takmiče nekadašnji vozači Formule 1 Nick Heidfeld, Nelson Piquet Jr., Lucas di Grassi, Sebastien Buemi, Jean-Eric Vergne i Kamui Kobayashi.