Finac ima nekoliko opcija
99

Za koga će Bottas voziti naredne sezone?

D. B.
Valtteri Bottas (Foto: EPA-EFE)
Valtteri Bottas (Foto: EPA-EFE)
Pitanje koje se postavlja već mjesecima, a na koje još uvijek nemamo odgovor, jeste za koga će finski vozač Mercedesa Valtteri Bottas voziti sljedeće godine...

Dok se Bottas nada da će ostati u Mercedesu, za njega se nameću četiri opcije kada je riječ o njegovoj karijeri, a možda i pet.

Opcija 1: Mercedes

Bottas definitivno želi ostati u Mercedesu i 2022. godine. Otkako je Nico Rosberg otišao krajem 2016. godine, Finac je član Mercedesa i doprinosi dominaciji u poretku konstruktora. Pobjednički niz je počeo 2014. godine, a ako bi otišao iz Mercedesa, to bi vjerovatno okončalo njegove snove da će nekada uspjeti postati svjetski šampion u Formuli 1.

Fincu je jasno da iza njega nisu najbolje sezone te da je otpao iz utrke za šampiona iako matematička šansa postoji. Vožnje u Francuskoj i Austriji su mu dale nadu, no istovremeno je svjestan da je George Russell impresivan u Williamsu te da je osvojio prve bodove za ekipu u Mađarskoj.

Šef Mercedesa Toto Wolff tvrdi da Bottasova greška u Budimpešti neće utjecati na odluku o drugom vozaču za 2022. godinu. Bottas i njegov menadžement još nisu razgovarali s predstavnicima Mercedesa, ali bi se to trebalo dogoditi u narednih nekoliko sedmica. Argumenti koje ima Finac jesu osvajanje bodova od dolaska u tim, kao i dobar odnos s timskim kolegom i šampionom Lewisom Hamiltonom. Mercedes mora odlučiti da li je to dovoljno da sačeka s Russellom još jednu godinu ili je vrijeme da promoviše talentovanog vozača. Ako se Mercedes rastane s Bottasom, Wolff je rekao da je "odgovoran" da Finac ima "sjajnu budućnost".

Opcija 2: Williams

Ako se Bottasova avantura u Mercedesu završi, on je spreman da vozi za slaviju ekipu, a povratak u Williams ima smisla za obje strane. Britanski tim je dao šansu Fincu za debi u Formuli 1, tako da bi njegova karijera napravila "puni krug". To je tim koji ima "svjež" pravac i investicije te mu nudi šansu da može biti vođa ekipe.

Willams želi Bottasa ukoliko Russell ode, ne samo zbog njegovog neprocjenjivog iskustva, nego i zbog toga što ga svi koji su radili s njim izuzetno cijene. Privući nekog takvog kalibra bilo bi senzacionalno za Williams, kao i sjajan potez u izgradnji tima.

Dosad je bilo razgovora, ali napretka neće biti dok Mercedes ne donese odluku da li želi Russella ili ne.

Ako se Bottas vrati u Williams, to bi mogao biti "brak" povoljan za obje strane, baš kao što je bio slučaj s Felipeom Massom koji je prešao u Williams iz Ferrarija 2014. godine.

Opcija 3: Alfa Romeo

Alfa Romeo je također opcija za Bottasa, jer švicarski tim želi iskusnog vozača ako ode Kimi Raikkonen. Direktor tima Fred Vasseur poznaje Bottasovog šefa Wolffa veoma dobro te cijeni finskog vozača. Bottas se dokazao i pobjeđivao na utrkama te bi bio veoma koristan za Alfu Romeo u procesu iskorištavanja promjena pravila za 2022. godinu.

Alfa Romeo ostaje sponzor tima u budućnosti, a to daje nadu 31-godišnjem Bottasu da će biti resursa za razvoj.

Dolazak u Williams za Bottasa bi predstavljao i rizik jer se radi o promjeni tima i prilagođavanju koje nije dobro prošlo za npr. Daniela Ricciarda.

Opcija 4: Odlazak u reli

Odlazak u reli je najmanje realna opcija jer za Bottasa nema ništa uzbudljivije od Formule 1. No, ako ode iz Mercedesa, a Williams i Alfa Romeo ne budu privlačan izazov, prelazak u reli bi mogao "izgledati bolje".

U prošlosti je imao iskustva i pobjeda u reliju.

Opcija 5: Napuštanje Formule 1

I ova opcija je moguća, jer biti timski kolega Lewisu Hamiltonu nije lako, preciznije, mentalno je iscrpljujuće. Nico Rosberg je dokaz za to, ali je teško vjerovatni da će Bottas odustati od Formule 1, čak i privremeno. On još uvijek osjeća "glad" i još uvijek je veoma dobar vozač. Njegova nesreća je u tome što ima najbolji bolid u vrijeme najboljeg vozača koji mu je timski kolega.

Ipak, Bottas ima opciju odlaska i odmora, a potom nastavka karijere u reliju ili drugom motosportu.

S druge strane, ako se ode iz Formule 1, teško je vjerovati da će se pri eventualnom povratku ponovo smjestiti u kokpit bolida kao prvi ili drugi vozač tima.