12. igrač
1

Istraživanje: Britanski navijači su izglasani kao najstrastveniji u Evropi

Klix.ba
Foto: EPA
Foto: EPA
Oko10.500 evropskih fudbalskih navijača je izabralo britanske navijače kao najstrastvenije, pokazuje novo istraživanje kompanije Mastercard

Britanski navijači su izabrani za najstrastvenije navijače u Evropi, pokazalo je novo istraživanje kompanije Mastercard, sponzora UEFA Lige šampiona.

Istraživanje "12. igrač" je ispitivalo šta su sve navijači spremni da urade za svoj tim, bilo da se radi o trošenju novca, dalekim putovanjima ili društvenim faktorima, kao što su zapostavljanje veza i gledanje neke utakmice uživo po prvi put.

Prvo pitanje je bilo koje navijače smatraju najstrastvenijim, na osnovu pozitivnih karakteristika kao što su atmosfera koju prave tokom utakmice i posvećenost timu prilikom gostovanja – rezultati glasova navijača širom Evrope su pokazali da su Britanci na prvom mjestu.

Skoro jedna trećina svih ispitanika (32%) navela je britanske navijače kao najstrastvenije, a za njima slijede španski (16%) i italijanski navijači (12%). Često hvaljeni njemački navijači završili su na iznenađujuće niskom petom mjestu, odmah iza turskih navijača.

Ljubav koju britanski navijači pokazuju svom fudbalskom klubu je ponekad važnija od drugih zadovoljstava, pa je 11% Britanaca priznalo da ne bi mogli da budu u vezi sa osobom koja navija za rivalski klub. Također, 15% ispitanika bi dalo šansu takvoj vezi, ali smatraju da bi njihove fudbalske razlike mogle da izazovu probleme u odnosima. Optimističnih 25% ispitanika je opisalo vezu sa navijačem rivalskog tima „iritantnom, ali mogućom".

Rezultat koji pokazuje koliko daleko bi navijači išli za svoj voljeni tim je taj da jedan od 10 britanskih navijača priznaje da bi otkazali svoj put na medeni mjesec kako bi gledali omiljeni klub u finalu UEFA Lige šampiona, dok bi 25% ispitanika neplanirano odsustvovalo sa posla, a 20% njih bi propustilo rođendan bliskog prijatelja kako bi prisustvovali važnoj utakmici.

Britanci su također među onima koji najmlađi postaju navijači, a 36% njih je izjavilo su postali fanovi prije nego što su napunili 10 godina. Među njima je i 10% navijača koji su rekli da nisu imali izbor za koga će navijati već su proglašeni navijačima tog tima „od rođenja“ zbog porodičnih veza. Prosječna starost u Evropi kada se postaje navijač je nešto više od 13 godina, a najmlađi dolaze iz Portugala, gdje se klubovi biraju već sa sedam godina.

Međutim, uprkos tome što su spremni da žrtvuju veze zarad fudbala, britanski navijači nisu toliko voljni da potroše novac na njih. Kada je riječ o najvećem iznosu novca koji su navijači ikada izdvojili da bi prisustvovali fudbalskoj utakmici, kod Britanaca je to u prosjeku 343 funte - znatno niže nego kod Turaka (608 funti), Rusa (553 funte), Francuza (475 funti) i Španaca (465 funti).

Slična je situacija i sa najdužim putovanjem na koje su navijači išli da bi gledali fudbalsku utakmicu – prosjek za britanske navijače je 4 sata i 13 minuta, što je duplo manje u odnosu na poljske navijače (8 sati i 24 minuta). Samo 31% Britanaca je putovalo kako bi podržali svoj tim u inostranstvu. Kada se ta brojka uporedi sa španskim (61%) i italijanskim navijačima (56%), izgleda da iako je podrška britanskih navijača nesumnjivo velika, njena granica je cijena.

Istraživanje "12. igrač" je ukazalo na još nekoliko zanimljivih činjenica:

  • Holandski navijači su jedini u Evropi koji više vole da gledaju svoj tim na televiziji umjesto na stadionu - 41% njih preferira TV, dok je 23% reklo da im je svejedno.
  • Italijanski navijači prave najbolju atmosferu na domaćem terenu - 41% njih je izjavilo da podržavaju klub iz svog rodnog grada, što je više nego u bilo kojoj drugoj zemlji u Evropi.
  • Rumuni se smatraju najvećim lovcima na slavu - više od jedne četvrtine njih (26%) je priznalo da navijaju za svoj tim zbog njihovog uspjeha.
  • 66% ukrajinskih navijača bi više voljelo da gledaju svoj tim u finalu Lige šampiona nego da dobiju na lutriji.
  • Turski navijači bi zapostavili romantiku u korist fudbala – jedna petina njih priznaje da bi otkazali svoj medeni mjesec ako bi dobili kartu za utakmicu UEFA Lige šampiona.

Ryan Giggs, Mastercard ambasador za UEFA Ligu šampiona, rekao je: „Imao sam sreću da igram fudbal širom svijeta tokom svoje karijere i za mene nije nikakvo iznenađenje što su britanski navijači proglašeni za najstrastvenije. Večeri kada se igrao evropski fudbal su bile među najboljima u mom životu, a navijači koji putuju sa timom uvijek imaju veliku ulogu u vašem rezultatu."

Ann Cairns, predsjednica sektora za međunarodna tržišta u kompaniji Mastercard, rekla je: "Liga šampiona je stvorila toliko nezaboravnih trenutaka u fudbalu, ali su i navijači ti koji pomažu da se stvori ta magija. Naše sponzorstvo ovog čuvenog takmičenja prikazuje neprocjenjivi sportski duh".