Zaštitno lice
114

Izabrana tri idejna rješenja maskote za EYOF 2019

Klix.ba
EYOF 2019 je na korak do svog zaštitnog lica. Posljednjeg dana ideathona, 28 mladh ljudi uradilo je petnaest idejnih rješenja maskote EYOF 2019, od kojih je stručni žiri izabrao tri najbolje.

Maskota čini jedan od najoriginalnijih segmenata brend identiteta festivala kao što je EYOF 2019. Kroz sva tri dana, podrška učesnicima bili su predstavnici EYOF 2019 i Networksa, kao i mentori, koje su činili profesori sa Likovnih akademija u Sarajevu i Istočnom Sarajevu.

Prvog dana, svim učesnicima predstavnici EYOF-a održali su prezentaciju projekta EYOF 2019, a zatim su mentori prezentovali korake od skice do samog idejnog rješenja. Učesnici su također upoznati sa svim predhodnim olimpijskim maskotama, kao i sa grafičkim standardima EYOF-a 2019 kojih se moraju pridržavati. Također, velika čast, kako učesnicima, tako i organizatorima, bila je upoznati kreatora maskote ZOI ’84 Zlatka Brodića. On je podijelio svoje iskustvo prilikom izrade maskote Vučko i izrazio želju da izradi pobjedničku maskotu i za EYOF 2019.

Tim iz Sarajeva, koji je radio na kreiranju maskote psa tornjaka, kaže da su se prijavili na ovo takmičenje prevashodno zbog njegove važnosti za našu zemlju.

"Zajednička ideja moje sestre i mene bio je pas tornjak, kao jedina bosanskohercegovačka autohtona pasmina. Smatramo da bi ovo bila idealna maskota EYOF-a zbog povezanosti psa sa ljudima i njegove privrženosti djeci, kao i zbog toga što je ovo planinski pas“, istakli su.

Drugog dana, takmičari su radili u timovima ili individualno na crtežima svojih idejnih rješenja maskote, kako bi ta rješenja bila spremna za finalni dan, kada će biti predstavljena stručnom žiriju.

Učesnici iz Trebinja, čija maskota se rangirala među prve tri, izrazili su zadovoljstvo boravkom u Sarajevu. Njihova ideja za maskotu EYOF-a 2019 bio je jež.

“Htjeli smo da našu ideju povežemo sa omladinom. Jež je borbena životinja, kao i omladina, koja se bori da dostigne svoje ciljeve”, ističu učesnici iz Trebinja.

Posljednjeg dana, takmičari su radili na usavršavanju svojih ideja, kao i na kreiranju prezentacije za predstavljanje istih žiriju. Stručni žiri činili su predstavnici gradova Istočno Sarajevo i Sarajevo, univerziteta u Sarajevu i Istočnom Sarajevu te predstavnici Networksa i EYOF-a 2019. Kriteriji za izbor maskote bili su originalnost ideje, prezentacija, te finalni izgled maskote.

Kompletan proces, od ideje do finalnog izgleda maskote, pratili su mentori sa Likovnih akademija u Sarajevu i Trebinju.

Zdravko Cvjetković, mentor s Likovne akademije u Sarajevu, koji se bavi 3D animacijom, karakternim dizajnom i izradom maskota, kaže da su uspjeli kroz protekla tri dana usmjeriti ove mlade ljude do izrade odličnih rješenja.

“Nismo htjeli da utičemo na njihove odluke i kreativnost, već da im skrenemo pažnju na tehnički aspekt izrade maskote. Mislim da smo u dobrom dijelu uspjeli, obzirom da je spremno petnaest maskota za prezentovanje stručnom žiriju, koje su zaista na zadovoljavajućem tehničkom nivou. Siguran sam da će pobjednička maskota zamijeniti nekadašnjeg Vučka i ostati u istoriji zapamćena kao i Vučko”, rekao je Cvjetković.

Vladimir Kosić, mentor sa Likovne akademije u Trebinju, ističe da je rad u protekla tri dana urodio plodom.

“Ono što je bilo bitno kroz cijeli ovaj proces jeste da se ovi mladi ljudi upoznaju sa osnovnim pravilima kako doći do jednog vizuelnog identiteta, to jeste maskote”, ističe Kosić.

Također, njegovo mišljenje je da je ovo mnogo bolji način za dobijanje finalnog proizvoda, jer se mladi ljudi druže, razmjenjuju ideje kroz interakciju u jednom okruženju koje je njima približno.

Od petnaest idejnih rješenja maskote EYOF 2019, stručni žiri je trebao izabrati samo tri najbolje, o čijem pobjedniku će od 20. oktobra odlučivati publika putem društvenih mreža Facebook i Instagram.

Bojan Hadžihalilović, član žirija ispred Likovne akademije Sarajevo, otkriva da je bio skeptičan da se za tri dana može doći do nekog finalnog proizvoda, a u ovom slučaju do maskote jednog zaista bitnog događaja za cijelu BiH.

“Zahvaljujući dobrim mentorima i talentu učesnika, uspjeli smo izdvojiti tri maskote koje bi sada trebale da se dorade do konačnog vizuelnog identiteta. Ovim smo pokazali da je ovo dobar princip kako da dođemo do rezultata, a da ne angažujemo eksperte”, rekao je Hadžihalilović.

Pobjednik dobija nagradu od 1.500 KM, kao i karte za Sarajevo Unlimited, a pobjednička maskota će biti predstavljena na sajmu inovacija Sarajevo Unlimited. To je dvodnevna konferencija koja okuplja relevantne institucije, kompanije, organizacije, startupe i investitore sa ciljem promovisanja inovacija u poslovanju, inovativnog upravljanja i korištenja resursa start up kompanija. Ove godine održat će se od 2. do 4. novembra.

Bojana Skrobić Omerović, direktor Networksa, izrazila je zadovoljstvo zbog uspješne saradnje EYOF-a i Networks-a.