Vitrine su već krcate
1.9k

Lejla Njemčević: Čeka me najteža utrka u karijeri, najvažniji cilj je odbrana titule

D. B.
Foto: V. D./Klix.ba
Lejla Njemčević je najbolja i najtrofejnija bh. biciklistkinja, a s njom smo ovog puta razgovarali o disciplini u kojoj se takmiči, pravilima, dosadašnjim rezultatima, aktuelnoj sezoni, nadolazećem Svjetskom kupu i planovima za tekuću godinu.

Njemčević ima vitrine krcate trofejima, državno prvenstvo BiH je osvajala čak 20 puta, dok je prvakinja Balkana pet puta zaredom, što je ujedno i rekord Balkanske biciklističke federacije. Na utrkama Svjetskog kupa je u svojoj karijeri osvojila osam medalja. Naša takmičarka nastupa za švedski Allebike tim i prošle sezone je ostvarila uspjeh karijere osvojivši po drugi put Svjetsku seriju sastavljenu od utrka Svjetskog kupa. Njemčević se tako upisala u historiju kao prva biciklistkinja koja je podigla trofej ukupnog pobjednika Svjetske serije u maraton disciplini.

Na prvom Svjetskom kupu u ovoj sezoni u Češkoj, zauzela je 2. mjesto nakon neizvjesne borbe do samog kraja 125 kilometara duge utrke. Naredna utrka za našu takmičarku bit će sigurno i najveći izazov njene karijere, s obzirom na to da je očekuje dosad najteža staza Svjetskog kupa.

Foto: V. D./Klix.ba

Oni koji ne prate pomno biciklizam često su zbunjeni kada je riječ o disciplini u kojoj se Njemčević uspješno takmiči već godinama. Stoga je u razgovoru za portal Klix.ba objasnila o čemu je zapravo riječ.

"Postoje dvije osnovne discipline u biciklizmu, odnosno cestovni i brdski biciklizam, a ja nastupam u brdskom biciklizmu i moja specijalnost je maratonska disciplina. Možemo reći da je to izvorni brdski biciklizam, koji se razvio u SAD-u devedesetih godina. Utrke u maraton disciplini su duge od 80 do 160 kilometara i pretežno se tokom utrke popnemo na nekoliko planinskih vrhova s kojih su spustovi iznimno tehnički zahtjevni, tako da spada u ekstremne sportove. Karakteristično za maraton u brdskom biciklizmu je to da se od samog početka vozi u najjačem tempu sve do samog kraja utrke, koja pretežno završava sprintom. Potrebna je vrhunska fizička priprema, jer prosječan srčani puls na utrci koja traje šest sati iznosi oko 175 otkucaja u minuti, dok maksimalni puls dostignem i nekoliko puta tokom utrke te bude veći od 200 otkucaja u minuti“, rekla je Njemčević.

Ona trenutno zauzima drugo mjesto na Svjetskoj UCI ranking listi, a sistem bodovanja je specifičan i jednak onom u tenisu.

"Sistem je identičan ATP listi u tenisu, u kojem bodovi vrijede godinu dana i morate ih odbraniti ili gubite pozicije na Svjetskoj listi. Osvajanjem plasmana na utrkama Svjetske biciklističke federacije osvajate UCI bodove uz pomoć kojih napredujete na ranking listi. Međutim, zavisno od kategorije utrke, zavisi i koliko ćete bodova upisati osvajanjem utrke, tako da ukoliko želite da se plasirate u top 10 na svijetu, potrebno je da u kontinuitetu osvajate visoke plasmane na utrkama Svjetskog kupa i Svjetskog prvenstva. U brdskom biciklizmu najbitnije utrke su Svjetsko prvenstvo, Svjetski kup, a zatim i Evropsko prvenstvo. Također, pozicija na svjetskoj ranking listi je veoma bitna iz razloga što s boljom pozicijom na listi imate i bolju startnu poziciju na utrci. Kada se nalazite u prvih osam na Svjetskoj ranking listi, tada vam je zagarantovan prvi startni red na utrkama Svjetskog kupa. Trenutno zauzimam drugo mjesto s 1.050 bodova, međutim, glavni dio sezone je tek pred nama i sasvim sam sigurna da ću se vratiti na tron UCI ranking liste", riječi su naše najbolje biciklistkinje.

Prošle godine je Njemčević osvojila Svjetsku maraton seriju, što je ogroman uspjeh. Pored toga, ispisala je historiju svog sporta.

"Utrke Svjetskog kupa su u potpunosti profesionalizirane, a iako su pod okriljem UCI-ja, tehnički organizator je Warner Bros. Discovery. U ovoj sezoni imamo tri Svjetska kupa, odnosno prvi koji se održao u Češkoj, zatim naredni u Francuskoj i posljednji u SAD-u, a koji se održava samo sedam dana nakon Svjetskog prvenstva. Bodovi s utrka Svjetskog kupa zbrajaju se za Svjetsku maraton seriju, a ukupni pobjednik osvaja najprestižniji trofej u brdskom biciklizmu. Prošle godine sam osvojila Svjetsku seriju i u SAD-u podigla trofej pobjednika Serije, a time i postala prva sportistkinja u historiji koja je osvojila taj trofej u maraton disciplini“, kazala je Lejla.

U Češkoj je vodila utrku Svjetskog kupa, no greška ju je nažalost košta pobjede. Ipak, mentalno izuzetno snažna i samouvjerena, pronašla je dodatni motiv za naredno takmičenje.

"Imala sam veliku želju da odbranim prošlogodišnju pobjedu na Svjetskom kupu u Novo Mesto na Morave u Češkoj. Staza mi je veoma poznata, odnosno ravničarska bez dugih uspona i dužine 125 kilometara. Iako mi sama staza ne odgovara, naš cilj je bio prvo mjesto. Od samog početka sam vodila utrku, međutim, u posljednjih nekoliko kilometara na tehničkom usponu sam pogriješila i to me na kraju koštalo pobjede pa sam osvojila drugo mjesto. Vjerujem kako bi rezultat bio drugačiji da su konkurentkinje radile zajedno s mnom na čelu vodeće grupe. Međutim, posebno sam motivisana pred naredni Svjetski kup, koji mi visinskim profilom mnogo više odgovara“, dodala je Njemčević.

Naredni Svjetski kup će za nju biti najteži izazov u njenoj bogatoj karijeri pa tome i prilagodila svoje pripreme.

"Svjetski kup u Megeveu u Francuskoj će biti moja najteža utrka u karijeri i sigurno jedan od najvećih izazova zbog toga što nakon dužeg vremena utrku Svjetskog kupa ne startam u majici lidera maraton serije. Staza je duga 100 kilometara i ima visinski uspon od 5.000 metara, odnosno 3.800 metara manje od najvećeg vrha svijeta Mount Everesta. Upravo zbog visinskog uspona od 5.000 metara, vjerujem kako će utrka biti mentalno iscrpljujuća te da će zahtijevati izvrsno tempiranje na usponima. Dodatni izazov je to što očekujemo jak tempo i utrkivanje od samog starta. Pripremala sam se na našoj olimpijskoj planini Bjelašnici, na kojoj sam provela tri sedmice. Osim uobičajenog treninga, koji se ne mijenja mnogo tokom godine, dosta vremena smo posvetili treningu uspona na niskoj kadenci, jer vjerujemo da će to donijeti prevagu na samoj utrci", istakla je 20-struka prvakinja BiH.

Najvažniji cilj do kraja aktuelne sezone je odbrana titule u Svjetskoj maraton seriji.

"Želim odbraniti titulu pobjednice Svjetske maraton serije, a da bih to ostvarila, potrebno je da preostala dva Svjetska kupa odvozim bez greške. Tehnički problem na nekoj od utrka, ili bolest, učinilo bi postizanje tog cilja skoro pa nemogućom misijom. Drugi veliki cilj u ovoj sezoni je osvajanje medalje na Svjetskom prvenstvu, a koje će ujedno biti i moja posljednja utrka u sezoni. Samim tim je to dodatni izazov iz razloga što je na kraju sezone veoma teško održati formu i svježinu u nogama nakon 15 ili 20 utrka. Ipak, od samog početka ove sezone smo na to računali i pomjerili smo postizanje vrhunca forme što je kasnije moguće da bih ostala svježa za Svjetsko prvenstvo. Moj najbolji plasman na Svjetskom prvenstvu je 4. mjesto iz Glasgowa protekle sezone i ostaje veliki žal za tom utrkom s obzirom na to da sam imala savršene pripreme i medalja je bila jako blizu. Također, veliki izazov će biti i Evropsko prvenstvo, s obzirom na to da se održava u augustu kada nas očekuje utrka svake sedmice“, završila je Njemčević.