Direktor zagrebačkog Sljemena: Trebević sa skijaškom stazom je "zlatna koka"
Pismo su potpisali Dragutin i Igor Žiljak, s kojim smo u Zagrebu razgovarali o velikom projektu zagrebačkog skijališta Sljeme te mogućnostima i kapacitetima Trebevića.
"Prije gotovo 20 godina smo zajedno s drugim entuzijastima pokrenuli veliki projekt kojim će sljemenska staza biti uvrštena u Svjetski kup. Nismo sve odjednom radili, već u fazama. Prvo smo radili takozvano sniženje s jedne i druge strane Sljemena, zatim kupili topove pa mašinu. U žičaru nismo ulagali jer smo je već imali. Zatim, uložili smo u rasvjetu. Iz godine u godinu smo ulagali da bi 2005. godine sve bilo gotovo. U konkurenciji niskih planina kao što je Sljeme, mi smo zadali zadaću svima. Svima koji su nam nudili topove dali smo zadatak da u roku tri dana moraju napraviti najmanje pola metra snijega. Kod nas se dosta puta dešavalo da za Svjetski kup bude 10 stepeni i više te da niče cvijeće, ali mi možemo napraviti crvenu stazu za tri dana. Prednost Trebevića je što je 200 metara viši. To je četiri-pet stepeni niža temperatura. Sve je do pristupa, jer su svi sistemi isti. Bitan je i servis, da je blizu. Nama je bio u Ljubljani i to je velika prednost", rekao je Žiljak na početku razgovora za portal Klix.ba.
Snježna kraljica se održava početkom godine, a Igor nam je pojasnio koliko je ovaj događaj bitan za grad Zagreb.
Zagreb procvjetao
"Došli smo do tog ranga da nas u živom prijenosu gleda 30-40 miliona ljudi. Ako uzmemo u obzir internet i preglede u dnevnicima to bude i više od 300 miliona ljudi. FIS ima svoja mjerenja i na kraju sezone izbace podatke koliko je ljudi pratilo trku. Zbog nas za Zagreb svake godine čuje 300-400 miliona ljudi. Uz to se digao Advent u Zagrebu koji je tri puta zaredom proglašen najboljim u Evropi. Nije to zasluga samo Sljemena, ali jeste nekih 10-20 posto. Imali smo i utrku u centru grada. To je bila prava atrakcija. Proizvodili smo snijeg, dovlačili kamionima, 'ispeglali' i staza je bila odlična. Kasnije smo mi tu stazu skratili i ostavili smo je aktivnu još 15 dana kako bi je koristile škole skijanja, bordanja... Modernizovali smo se tvornicama za snijeg koje proizvode snijeg na 25 stepeni. Imamo dva ogromna kontejnera od 15 tona koji u sebi proizvode snijeg i pucaju ga vani", rekao je.
Žiljak ističe kako su cijelu zimu na Sljemenu skijali, iako nije bilo puno snijega u Zagrebu.
"Znam da je u Sarajevu bilo metar snijega. Kod nas je bilo drugačije, ali nismo imali problema. Gledajte, mi smo gradska firma, imamo podršku gradonačelnika i gradske uprave. Svima je u interesu jer svi žele djecu poslati van, da budu malo na zraku, a ne uz mobitele i televizore. Kad god sam bio na Trebeviću, grad se nije vidio od smoga i snijega. Ma, Trebević vam je 'zlatna koka'. I to ne samo za zimski turizam, već i za ljetni. Samo morate dodati neki sadržaj. To sam i rekao gradonačelniku Skaki. On je bio kod nas nekoliko puta i isticao kako je čudo ovo što radimo na ovoj visini. Mi smo već 15 godina u top pet destinacija za održavanje utrka svjetskog kupa. Nismo 'neka ona tamo' destinacija, već smo u top pet", kategoričan je Žiljak.
Osim Trebevića, Sarajevo posjeduje i još nekoliko atraktivnih lokacija za skijanje, kao što je Bjelašnica.
"Bjelašnica je više kao vikend destinacija, gdje možete pobjeći iz grada pa prespavati. Trebević će više biti atrakcija. Recimo, radite do 16:00 sati i krenete na skijalište, a noćno skijanje je od 18:00 do 22:00 sata svaki dan. Bukvalno pređeš rijeku i skijaš još četiri sata. Ili ako radiš drugu smjenu, odeš prije posla tri sata i skijaš. Upravo je Sljeme jedinstveno u Svjetskom kupu, jer nijedan glavni grad nije ispod brda. Kod nas svi takmičari spavaju u centru grada. Ne spavaju u nekim bungalovima, hostelima... Obožavaju Zagreb", pojasnio nam je.
Žiljak nam govori kako je imperativ gradonačelnika Skake da Trebević bude organizator utrke Svjetskog skupa.
Visinske razlike
"Sljeme je gradska firma, na budžetu grada. Sve što treba dobije od poreza naših građana. Zato i imamo toliko posjetitelja. Naša dnevna skijaška karta je 10 eura. Ne možemo uzeti više, jer je taj posjetitelj već dao 18 posto svog poreza. Zato ne možemo sada odrediti cijenu 40 eura. Vikendom je kod nas još jeftinije. Iz godine u godinu sve više Slovenaca dolazi na Sljeme. Oni razmišljaju, cijena dnevne karte je niža od 10 eura, skijam se isto kao i u Sloveniji, tu sam, blizu sam, radije ću tu doći. Sve je jeftinije i bolje, staza je dobra. Kod vas će biti još bolje. Pa, gondola vam ide iz centra grada. Kod nas u Zagrebu ipak treba doći do početne tačke. Kod vas šetate Baščaršijom i vrlo brzo ste na gondoli i idete skijati. Trebević je fenomen. S Trebevića se Sarajevo ne vidi od smoga i magle, a gore je prekrasno vrijeme", rekao je Žiljak pa nam pojasnio koja se disciplina može voziti na Trebeviću.
"Postoje određene visinske razlike za pojedine discipline. Recimo, za slalom je to 250 metara, veleslalom 350, a spust 500 metara. Za Trebević su izračunali da bi ta razlika bila 270 metara, što je sasvim dovoljno za slalomsku utrku. Ni sljeme ne može organizovati spust. Slalom je tehnička disciplina koju voze najbolji skijaši, dok je 'formula 1 skijanja' spust, jer je to najjača disciplina. Ipak, slalom je atraktivan i jedna od najjačih disciplina u svjetskom kupu", dodao je.
Žiljak nam je rekao kako će ove godine skijaška sezona na Sljemenu trajati 110 dana, što je bolje od godišnjeg prosjeka od 100 dana.
"Sva skijališta žive od ljetnog turizma, a zimski je samo bonus", rekao je Žiljak za kraj razgovora.