9. do 16. januar
4

Tokom EYOF-a 2019. u Sarajevu i Istočnom Sarajevu bit će angažirano do 1.200 volontera

FENA
Foot: Fena
Foot: Fena
Tokom Evropskog omladinskog olimpijskog festivala (EYOF), koji će u Sarajevu i Istočnom Sarajevu biti održan od 9. do 16. februara 2019. godine, bit će angažiran i značajan broj volontera.

"Naša je procjena u startu bila maksimalno 1.200 volontera koji mogu biti uključeni u ovaj projekt", kazao je direktor privrednog društva “EYOF 2019” d.o.o. Senahid Godinjak, podsjećajući da je 20. novembra zvanično zatvorena aplikacija, odnosno okončan poziv za prijavu volontera.

Istaknuo je da se prijavilo 1.850 ljudi, ali da ne postoji potreba za tako velikim brojem i neće biti svi pozvani.

"Mi smo projektovali na 800 dnevno angažiranih volontera na borilištima, na svim objektima gde provodimo određene aktivnosti. U kontekstu dnevnih obaveza, uvijek neka brojka od 200 ljudi mora biti u rezervi kao podrška u bilo kom slučaju dodatne potrebe ili zamjene. Na tu brojku od 1.000 planiramo još 200 ljudi imati generalno u rezervi, koji će biti po potrebi angažirani na ovom projektu", kazao je Godinjak.

Po njegovim riječima, volonteri će biti angažirani na svim poslovima – od volontera koji će pomagati njemu kao direktoru projekta i raditi zajedno s njim, do onih na stazi koji pomažu na uređenju, održavanju staze, ali i mnogim drugim poslovima u sklopu projekta.

Godinjak naglašava da se, u kontekstu cijele pripreme volontera, selektiranja, odabira, posebna pažnja poklanja i njihovom obučavanju, odnosno provođenju obuke iz raznih elemenata njihovog angažovanja i djelovanja.

"Već smo održali prvi ciklus obuke volontera u organizaciji Olimpijskog komiteta BiH, a druge obuke tek predstoje. Još uvijek se radi na odabiru, 1.850 ljudi je apliciralo kroz našu zvaničnu web aplikaciju i iskazalo interes da bude volonter na ovom projektu", naveo je Godinjak, dodajući da su volonteri ti koji neposredno rade s ekipama, timovima, njihovim rukovodiocima...

Napominje da posredstvom volontera, na neki način, pričaju o ovom projektu, predstavljaju našu zemlju, naše gradove i „sve one potencijale koje u ovom trenutku imamo, a želimo da ih približimo našim gostima“.

U cilju uspješne pripreme za organizaciju i održavanje Evropskog omladinskog olimpijskog festivala, privredno društvo “EYOF 2019.” d.o.o i Federalna uprava civilne zaštite (FUCZ) su krajem prošle sedmice potpisali Sporazum o stručnoj saradnji i partnerstvu.

Direktor FUCZ Fahrudin Solak je kazao da je dio sporazuma posvećen i volonterima, s obzirom na to da FUCZ ima iskustva kroz registar volontera, koji je također stavljen na raspolaganje.

Tu je, napominje Solak, i veliko iskustvo pripadnika FUCZ u organizacijskim poslovima, u otklanjanju bilo kakvih problema koji se mogu desiti.

"Sve ono što možemo pomoći, stojimo na raspolaganju, cijela Uprava, svi uposlenici će biti angažirani za sve što se traži od nas. Upoznali smo direktora EYOF-a i njegove saradnike s našim opisom poslova, šta znamo i možemo, ne samo u dijelu spašavanja nego i u dijelu treninga, edukacije, pomoći u nekim drugim poslovima", naveo je Solak.

Kazao je da je svih 210 ljudi koji rade u FUCZ obučeno za jedan vid reagovanja na nesreće. Konkretno za potragu u lavinama, za potragu u zimskim uslovima imaju 58 ljudi - osposobljenih, spremnih da reaguju, koji raspolažu velikim znanjem, sposobnostima za takve poslove.

"Svi će oni biti tu. Ako nema potrebe da reagujemo tako, radit će neke druge poslove. S obzirom da će tokom trajanja EYOF-a doći učesnici i gosti iz velikog broja zemlja, bit će potrebni ljudi koji znaju strane jezike. U FUCZ imamo ljude koji govore više stranih jezika, tako da je i to jedan benefit za sam EYOF, da se zna objasniti turisti gdje je došao, šta može vidjeti, gdje da se kreće", napomenuo je Solak.

Ističe kako „imamo šta pokazati na Igmanu, Bjelašnici, Jahorini...“

"Imamo i opasnosti na tim planinama, tako da ne treba ništa prepustiti slučaju i uvijek trebamo biti spreman da reagujemo, tako da ćemo u narednom periodu mnogo više raditi na samoj organizaciji", kazao je Solak.