"Radi se o oko 100.000 popisnica (ili oko 2,5 posto od ukupnog broja popisnica) koje su sporne zbog tri preostala neusaglašena pitanja, a vezana su za popisnice na kojima je upisano da su maloljetna djeca davala podatke za sebe, zatim za izbor i upotrebu probabilističke statističke metode za izvođenje rezidenta i za pitanje 40 popisnice P1", pojasnila je Adembegović.
Dodala je da zbog toga stručni timovi, iz sve tri statističke institucije, koji su cijelo vrijeme bili uključeni u proces popisa i obradu podataka, intenzivno rade, uz konsultacije s ekspertima Međunarodne monitoring misije, na dubinskim analizama spornih pitanja kako bi rješenja, do kojih se dođe, bila u skladu s međunarodnim standardima za popise i u skladu sa Zakonom o popisu.
Istovremeno, kako je kazala, menadžment Agencije za statistiku BiH vodi intenzivnu komunikaciju s direktorima entitetskih zavoda.
"Ukoliko se do kraja ovog mjeseca postigne saglasnost sve tri statističke institucije i o ova tri sporna pitanja, Centralni popisni biro bi mogao usvojiti Jedinstveni program obrade podataka popisa stanovništva, domaćinstava i stanova u BiH 2013. godine. Na taj način, rezultati popisa bi mogli biti obrađeni i objavljeni u zakonskom roku", naglasila je Adembegović.
Na pitanje da li je tačno da Agencija za statistiku BiH može sama objaviti rezultate popisa stanovništva u BiH, Adembegović je kazala da u skladu sa stavom Centralnog popisnog biroa iz 2013. godine statističke institucije ne komentarišu navode iz medija, te izjave grupa ili pojedinaca. S tim u vezi iz Agencije za statistiku BiH napominju da je objavljivanje rezultata popisa regulirano članom 37. Zakona o popisu stanovništva, domaćinstava i stanova u BiH 2013. godine i da će Agencija nastaviti raditi u skladu sa Zakonom.
Što se tiče budžeta za popis, Adembegović je navela da se realizacija sredstava namijenjenih za popis Agencije za statistiku BiH odvija, i u ovoj godini, u skladu s financijskim planom, koji je sačinjen u skladu sa Zakonom o popisu.
"Članovima 38. i 39. Zakona o popisu stanovništva, domaćinstava i stanova u BiH 2013. godine i Zakona o izmjeni Zakona o popisu, definisani su način finansiranja popisa i minimalan iznos sredstava, za svaku godinu od 2012. do 1. jula 2016. godine. Popis stanovništva je višegodišnji projekat i neutrošena sredstva planirana za popis stanovništva iz tekuće prenose se u narednu godinu", kazala je Adembegović.
U Zakonu o popisu definirano je da se sredstva za finansiranje poslova i zadataka popisa obezbjeđuju iz budžeta Bosne i Hercegovine, entiteta, Brčko Distrikta, međunarodnih donacija i drugih izvora.
"Od ukupno planiranih sredstava za popis iz budžeta navedenih institucija BiH (bez donacija) sve tri statističke institucije utrošile su, zaključno sa 31. decembrom 2014. godine oko 19 miliona KM", kazala je Adembegović.
Planirana sredstva iz budžeta Bosne i Hercegovine za popis, kojim raspolaže Agencija za statistiku BiH za period 2009. - 2016. godina iznosi 5.638.235 KM, od čega je potrošeno, do kraja 2015. godine 4.742.058 KM.
Entitetski zavodi za statistiku raspolažu, u skladu sa Zakonom o popisu, planiranim sredstvima iz budžeta entiteta. Iz Agencije napominju da nemaju evidenciju utroška sredstava entitetskih zavoda za prošlu i ovu godinu.
"Bruto iznos mjesečnog zakupa prostora za Centralno obradno mjesto, s uključenim troškovima režija, obezbjeđenja i drugih pratećih troškova iznosi, u prosjeku, 43.000 KM, ukupni mjesečni bruto iznos naknada za članove Centralnog popisnog biroa je 5.586 KM. Članovi popisnog biroa Agencije za statistiku BiH ne primaju naknadu od 1. januara 2015. godine", kazala je Adembegović dodajući da su članovi popisnog biroa Agencije za statistiku BiH primali naknadu od sredine 2012. do 31. decembra 2014. godine.
Dodala je da Agencija nema podatke o naknadama članova entitetskih popisnih biroa.