Adnan Šteta: Najava skore izgradnje tramvajske pruge Ilidža - Hrasnica bila je preambiciozna
"Razvoj i proširenje tramvajske mreže sigurno predstavljaju jedan od najznačajnijih strateških pravaca za poboljšanje u oblasti ekološki prihvatljivog javnog prijevoza. Znam da je najavljivana izgradnja ove pruge do kraja 2018. godine, što je, prema uvidu u postojeću dokumentaciju, bilo zaista preambiciozno. Istina, u 2018. godini je potpisan memorandum o saradnji s Općinom Ilidža o zajedničkoj saradnji na provođenju aktivnosti za realizaciju ovog projekta i angažiran je projektant IPSA Institut Sarajevo. Malo sam iznenađen što se govorilo o finansijskoj konstrukciji za finansiranje ovog projekta, a da uopće nije usvojen konačan projektni plan", kazao nam je ministar saobraćaja KS Adnan Šteta.
Šteta dodaje da se ubrzano radi na pripremama za ovaj projekt, ali ističe kako neće zanemariti ni ostale alternativne načine poboljšavanja javnog prijevoza za naselja u Općini Ilidža. Sve druge ideje za rješavanje problema javnog prijevoza na ovoj lokaciji, on dodaje, također su dobrodošle i podjednako će ih upoređivati i razmatrati. On govori kako će Ministarstvo saobraćaja KS voditi računa, kako o ovom projektu tako i o razvoju kompletnog sistema javnog prijevoza u Sarajevu.
Uskoro nabavka novih tramvaja, trolejbusa i minibusa
"Zaista nevjerovatno zvuči podatak da nova vozila (tramvaji i trolejbusi) nisu ušla u GRAS od prije Olimpijade 1984. godine, stoga građani Sarajeva imaju puno pravo biti nezadovoljni i ogorčeni na javni prijevoz. Projekt obnove voznog parka GRAS-a jedan je od najznačajnijih projekata Vlade KS. Mi naprosto moramo što prije realizirati ovaj projekt koji bi znatno unaprijedio kvalitet javnog prijevoza, ali i doprinio većoj sigurnosti građana koji ga koriste. Projekt je odobrila Vlada KS i planirana su sredstva u budžetu za 2019. godinu iz vanjskog zaduženja. Potpisano je i pismo namjere s EBRD-om, tako da jedinica za implementaciju projekta, u saradnji s konsultantima koje je imenovao EBRD, radi na pripremi projekta za finalno odobrenje", dodaje on.
Ministar saobraćaja KS govori kako u drugoj polovini godine očekuje da će se provesti procedura javne nabavke tramvaja i trolejbusa. Cijena jednog tramvaja je, kako kaže, dosta velika, tako da će obnovu voznog parka morati realizirati u više faza. Šteta govori kako će vjerovatno novi tramvaji biti u funkciji tek nakon obnove kompletne tramvajske pruge, a za sada je u prvom planu nabavka novih trolejbusa koji su jeftiniji od tramvaja i mogu biti u funkciji do kraja godine. Osim toga, planirana je i nabavka minibusa koji bi uskoro trebali biti u funkciji.
Hitno obnoviti prugu od Marijin-Dvora do Ilidže
"Rekonstrukcija pruge na potezu Marijin Dvor – Ilidža jedan je od naših urgentnih prioriteta. Posljednji put je detaljna rekonstrukcija ove pruge rađena prije 40 godina i odavno je ona zrela za obnovu. Mi imamo projektna rješenja za rekonstrukciju koju je uradio IPSA Institut, a na osnovu koje ćemo pokrenuti proceduru dobijanja urbanističke dozvole. Konačna projektna dokumentacija će biti gotova u roku od mjesec. Također, kao i projekt obnove voznog parka GRAS-a, ovaj projekt je odobrila Vlada KS i planirana su sredstva u budžetu za 2019. godinu iz vanjskog zaduženja. Potpisano je pismo namjere s EBRD-om i čekamo finalno odobrenje projekta od njih. U drugoj polovini godine očekujemo da će se provoditi postupci javne nabavke. Dinamika izgradnje i realizacija projekta će biti uslovljena realizacijom projekta u više faza, kako bi realizacija projekta imala što manje negativnih utjecaja na odvijanje saobraćaja. Ovaj projekt će biti usklađen s projektom unapređenja tramvajskih stajališta", govori ministar Adnan Šteta.
Na samom kraju on najavljuje da je pred Ministarstvom saobraćaja KS dinamičan period zbog toga što se ozbiljno pristupilo tome da se u narednih 12 mjeseci uradi više na infrastrukutri i obnovi vozila nego što je to bio slučaj u posljednjih 40 godina.