Autoput Banja Luka - Doboj bit će gotov 2017. godine, prvih 36 km u prometu ovog ljeta
Dionica autoputa na pravcu od Doboja do Prnjavora duga je 36,6 kilometara, a njena izgradnja finansirana je kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 180 miliona eura.
"U prethodnom periodu, aktivnosti izvođača su bile koncentrisane na završetak izvođenja radova na temeljenju stubova za zvučne barijere i ugradnji asfaltih slojeva, nastavak završnih radova na izgradnji nadvožnjaka duž cijele trase, ugradnji odvodnje s kolovozne površine, uključujući i izgradnju separatora, sanaciji kosina sa gabionima i kamenim nabačajem, izgradnju odmorišta 'Brkića Voda', radovima na regulaciji riječnih tokova, postavljanju odbojnih ograda te ostalim povezanim radovima", objašnjeno je iz Autoputeva RS.
Izvođač radova je konzorcij sačinjen od firmi Integral inženjering Laktaši i Granit Skoplje, koji su, svako sa svoje strane, angažovali i desetine podizvođača, tako da je izgradnja pomenute dionice u proteklom periodu osigurala posao za više od 1.000 radnika.
Od Banje Luke do Prnjavora
Radovi na dionici autoputa Banja Luka – Doboj na pravcu od Banje Luke do Prnjavora zvanično su počeli 1. septembra 2014. godine. Riječ je o dionici dugoj 35,3 kilometra, čija je izgradnja finansirana kreditom Evropske investicione banke, u iznosu od 160 miliona eura, a na kojoj će biti izgrađena 52 objekta.
"Jedan od većih objekata na ovoj dionici je most Vrbas koji će se nalaziti između trećeg i četvrtog kilometra autoputa Banja Luka - Doboj. Osim toga, na ovoj dionici planirana je i izgadnja vijadukta Mahovljani koji će se nalaziti na samom početku trase autoputa. Izvođač radova je isti kao i na prvoj dionici, tj. konzorcij firmi Integral inženjering iz Laktaša i Granit iz Skoplja. U ovoj građevinskoj sezoni, izvođač je nastavio geotehničke radove, dio zemljanih radova (iskop humusa, široki iskop, obrada podtla, izrada nasipa) i radove na izradi drenaže, kao i na izgradnji objekata", rečeno je iz Autoputeva RS.
Ukoliko sve bude teklo po planu, tvrde iz Autoputeva RS, cijeli autoput Banja Luka – Doboj bi do kraja 2017. godine trebao biti otvorena za saobraćaj u kompletnoj dužini od 72 kilometra.
Planovi
U okviru realizacije projekta izgradnje mreže autoputeva u Republici Srpskoj, Autoputevi RS su ušli u razgovore sa tri kineske kompanije koje su zainteresovane za izgradnju tri putna pravca. Riječ je o autoputevima na pravcu Banja Luka – Mliništa (Glamoč), zatim na pravcu Banja Luka – Prijedor – Bosanski Novi i na kraju Brčko – Bijeljina – granica sa Srbijom.
"Za izgradnju autoputa na pravcu od Banje Luke do Mliništa, odnosno u prvoj fazi od Glamočana do Puta AVNOJ-a zainteresovana je kineska kompanija Synohidro corporation ltd sa sjedištem u Pekingu. Kineski partneri su u saradnji s Autoputevima RS pripremili potrebnu dokumentaciju, neophodnu za završne pregovore sa kineskom bankom Exim o kreditnom sporazumu, kojim bi bio finansiran ovaj infrastrukturni projekat. Dokumentacija i ugovor proslijeđeni su banci na evaulaciju. U međuvremenu, Autoputevi RS otpočeli su preliminarne razgovore sa China Shadong international Economic & Tehnical Cooperation Group Ltd. o saradnji na izradi projektne dokumentacije i izgradnji autoputa Banja Luka – Prijedor – Bosanski Novi (prva faza Banja Luka - Prijedor), kroz model javno-privatnog partnerstva ili koncesije.
Pomenuti putni pravac dio je i Prostornog plana Republike Srpske, a riječ je o dionici ukupne dužine 80 kilometara, odnosno u prvoj fazi, na pravcu od Banje Luke do Prijedora, dužine 50 kilometara. Pored ovog, Autoputevi RS sprovode aktivnosti na pripremi još jednog važnog projekta, odnosno izgradnji autoputa Brčko – Bijeljina - granica sa Srbijom. Za ovaj putni pravac ozbiljan interes iskazali su predstavnici još jedne kineske kompanije – 'China Road and Bridge Corporatin'", zaključeno je iz Autoputeva RS.
Koridor 5C i E 661
Pored novih pravaca, Autoputevi RS traže rješenje za izgradnju autoputa Doboj – Vukosavlje, na Koridoru 5C, a istovremeno Autoputevi RS očekuju pozitivne vijesti iz Zagreba o realizaciji projekta izgradnje mosta preko rijeke Save, kod Bosanske Gradiške, koji bi postojeći autoput E 661 Bosanska Gradiška – Banja Luka povezao s panevropskim koridorom H, odnosno autoputem Zagreb – Beograd.