Begić je dodao da je pilot pretrpio infarkt srca 7,5 minuta nakon početka leta.
Pilot skrivao probleme sa srcem
Istragom je zaključeno da je pilot imao važeću letačku dozvolu i upisano ovlaštenje za letenje te je imao validno ljekarsko uvjerenje. Ipak, pilot je prikrivao probleme sa srcem.
"Na posljednjem redovnom pregledu za dobijanje ljekarskog uvjerenja, pilot nije prijavio zdravstvene probleme od posljednjeg pregleda, čime je svjesno prikrio ozbiljne zdravstvene probleme. Pilot je izjavio i svojeručno potpisao da nema nikakvih srčanih problema te da u proteklom periodu nije imao nijednu posjetu kod izabranog ljekara, a istragom je utvrđeno da nije iznosio istinu", stoji u sažetku izvještaja istrage.
On je prije nekoliko godina imao infarkt koji nije prijavio nadležnoj komisiji, a obdukcijom je potvrđeno da je preminuo prije pada aviona.
Istraga je utvrdila da je pilot bio ključna osoba u pripremi i organizaciji manifestacije Otvoreni dani koja se tada održavala. Na dan nesreće pilot je bio izložen psihofizičkim naporima (ukupno 12 letova). Letenje je vršio s velikom željom da manifestacija uspije s obzirom na njegovu ulogu u svemu ovome.
Begić je kazao da se u Izvještaju ne spominju nikakva imena i da je to u skladu s međunarodnim standardima. Cilj istrage je bio utvrditi uzroke, a ne odrediti krivicu tragične nesreće, za šta je eventualno zaduženo Tužilaštvo BiH.
Praćenje leta
Što se tiče putanje leta, pilot je nakon 11 letenja otišao prema platformi i bez gašenja motora uzeo četiri putnika. Pilot je bez zaustavljanja na liniji polijetanja počeo polijetanje, što je prva greška, ali nije utjecala na udes. Kontrolor leta je pratio penjanje i nije primijetio probleme.
Posljednji kontakt kontrolora leta i aviona bio je kada je avion bio u lijevom zaokretu, prilikom čega se mislilo da skreće prema Mostaru. Kontrola letenja uputila je desetak poziva, ali bez odgovora. U 16:00 sati je javljeno da je avion pao.
Odrasle žrtve su nađene pored olupine, a tijela troje malodobne djece u žbunju 15 metara od olupine.
Avio nije imao crnu kutiju, što je osnov za pravljenje rekonstrukcije. Komisija je rekonstrukciju pravila na bazi transkripta razgovora kontrolora leta i pilota te očevidaca leta i udara u zemlju.
Podsjećamo, u avionskoj nesreći 13. maja u Mostaru, odnosno padu malog školskog aviona, poginuo je pilot Ivan Karačić, Muhamed Sipović, brat i sestra Luka i Lana Lovrić od sedam i deset godina te osmogodišnji dječak Arman Hadžiomerović.
Avion se srušio u 15:50 sati u mostarskom naselju Jasenica.
Zamjenik direktora Direkcije za civilno zrakoplovstvo (BHDCA) Marinko Šimunović kazao je nakon nesreće da je pokojni instruktor Karačić, koji je upravljao avionom, bio osoba s velikim iskustvom.
Još prije okončanja istrage iz Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH je saopćeno da je avion imao dozvolu za letenje te da je servisiran početkom aprila. Vještačenje je izvršeno u vojnom hangaru Aerodroma Mostar.
"Posljednji servis navedenog aviona rađen je 5. aprila 2017. godine, o čemu postoji dokumentacija u BHDCA, kao i certifikat ovlaštenog aviomehaničara koji potvrđuje da je izveden servis", navodi se u odgovoru.
Pali avion Fuji FA 200-160 imao je tipski certifikat TCDS A4PC u kojem je navedeno da ima četiri sjedišta, dok je u njemu boravilo pet osoba.
Istraga o nesreći je završena u prvoj polovini juna i obrazložena je na 67 strana. Nakon istrage državnog tužilaštva komentar su dali predstavnici BHDCA, Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) te Aerodroma Mostar.