Bećirović: Vrijeme je za primjenu Aneksa 1-A Sporazuma o vojnim aspektima mirovnog rješenja
Bećirović je naglasio da je riječ u suštini o ponavljanju antiustavnih metoda koje je 1992. primijenio pravosnažno osuđeni ratni zločinac Radovan Karadžić.
"Ne postoji više niko u BiH i inozemstvu ko nije svjestan pogubnosti i opasnosti poteza koje vuče predsjednik bh. entiteta RS Milorad Dodik", naveo je Bećirović.
Naglasio je da odluke Visokog predstavnika nisu kraj krize, da nisu ni početak kraja, te da je ovo kraj početka.
"Pred nama su neizvjesne sedmice i mjeseci u kojima će se odlučivati o očuvanju mira i opstanku Dejtonskog mirovnog sporazuma. U ovom momentu nema mjesta za bilo kakve slavodobitne izjave, ali ima mjesta za realni optimizam da ćemo udruženim snagama međunarodne zajednice i legalnih organa države zaštiti sve građane i narode BiH", poručio je.
Ističe da međunarodna zajednica, svjedoci Dejtonskog mirovnog sporazuma i OHR moraju sada pokazati snagu i jedinstvo.
"Gotovo tri decenije izgradnje mira i sigurnosti za sve ljude u BiH su neodgovornom i avanturističkom Dodikovom politikom dovedeni u pitanje. Ne treba se zavaravati nijednog momenta i pomisliti da će Dodikov režim stati nakon današnjih odluka OHR-a. Slijede novi opasni udari na Dejtonski mirovni sporazum prema direktnim instrukcijama Dodikovih mentora izvan granica BiH", kazao je Bećirović.
Na kraju navodi da se mir, sigurnost i ustavni poredak BiH moraju braniti svim raspoloživim pravnim i drugim legalnim sredstvima u skladu sa nacionalnim i međunarodnim pravom.
"To moraju činiti, prije svega, institucije predviđene Dejtonskim mirovnim sporazumom i Ustavom BiH. Pozivam zemlje svjedoke Dejtonskog mirovnog sporazuma da u narednom periodu ozbiljno razmisle o primjeni člana 1. b. Aneksa 1-A Sporazuma o vojnim aspektima mirovnog rješenja koji pruža jasnu međunarodnopravnu osnovu za efikasnije djelovanje i ponovni povratak stabilnosti i sigurnosti u BiH", zaključio je.
Aneks 1A - Sporazum o vojnim aspektima mirovnog rješenja podrazumijeva da se strane obvezuju da će što je brže moguće stvoriti normalne uslove života u BiH.
"One znaju da to od njih zahtijeva velik doprinos, pri čemu će se usrdno truditi da sarađuju jedna s drugom i s međunarodnim organizacijama i ustanovama koje im pomažu na terenu. One pozdravljaju spremnost međunarodne zajednice da u područje uputi, na period od oko godinu dana, snage koje će pomoći u provedbi ovdje opisanih teritorijalnih i ostalih vojno povezanih odredbi sporazuma", navodi se.
Opšte obaveze:
a. Vijeće sigurnosti Ujedinjenih naroda poziva se da usvoji rezolucija kojom će ovlastiti države članice ili regionalne organizacije i aranžmane da uspostave višenacionalne snage za vojnu provedbu mira (u daljnjem tekstu "IFOR"). Strane znaju i saglasne su da se navedene snage za provedbu mira mogu sastojati od kopnenih, vazduhoplovnih i pomorskih jedinica iz država članica NATO-a i država koje nisu članice NATO-a, razmještenih u Bosni i Hercegovini kako bi pomogle u osiguranju poštovanja odredaba ovoga Sporazuma (u daljnjem tekstu "Aneks"). Strane znaju i saglasne su da IFOR započne s provedbom vojnih aspekata ovoga Aneksa poslije prijenosa ovlasti sa zapovjednika UNPROFOR-a na zapovjednika IFOR-a (u daljnjem tekstu "prijenos ovlasti"), te da do prijenosa ovlasti UNPROFOR nastavi vršiti svoj mandat.
b. Podrazumijeva se i daje saglasnost da NATO može uspostavit takve snage koje će djelovati pod vlašću te podložno vodstvu i političkom upravljanju Sjevernoatlantskog vijeća ("NAC") kroz zapovjedničko ustrojstvo NATO-a. One se obvezuju da će olakšati njihove operacije. Stoga se strane s ovim slažu i slobodno obvezuju da će u potpunosti poštovati sve obveze izložene u ovom Aneksu.
c. Podrazumijeva se i daje saglasnost da druge države mogu pomoći u provedbi vojnoga aspekta ovoga Aneksa. Strane znaju i saglasne su da će modaliteti sudjelovanja tih država biti predmetom sporazuma između tih država sudionica i NATO-a.