Na taj način, mišljenja je Bubica, GRAS, bojkotujući odluku Vlade KS i Ministarstva saobraćaja KS, se ponaša hazaderski i dovodi građane u situaciju da nemaju organizovan gradski prijevoz kako valja“.
"GRAS se treba povući sa četiri linije, koje treba obavljati Centrotrans u cijelosti", ističe Bubica.
Iz Službe za odnose s javnošću GRAS-a za Fenu su istakli da će preduzeće GRAS vršiti prijevoz bez promjena u redovima vožnji sve do pravosnažnog rješenja koje je rezultat zakonitog usklađivanja redova vožnji.
"Ministarstvo saobraćaja KS je podijelilo 10 linija u Kantonu privremenim rješenjima izdatim 16. augusta, a koja su GRAS-u dostavljena 22. augusta. Preduzeće GRAS je u predviđenom roku osporilo predmetna rješenja, te ista još nisu pravosnažna. Tako na predmetnim linijama preduzeće GRAS i dalje vrši prijevoz u skladu sa posljednjim neosporenim rješenjima i njima pripadajućim redovima vožnje", kažu iz Službe za odnose s javnošću GRAS-a.
Također, prema privremenim rješenjima GRAS-a trebalo se ispoštovati Uputstvo o tarifnom sistemu Ministarstva saobraćaja KS da mjesečne karte važe u oba prijevoznika.
"S obzirom na to da GRAS nije ispoštovao to rješenje nastao je opšti haos, ne zna se ko čiju kartu kupuje i čija karta gdje važi. Praktično su dovedeni u priliku da Centrotrans poštuje GRAS-ove karte, a GRAS ne poštuje Centrotransove dovodeći u neravnopravan položaj jednog i drugog prevoznika", istakao je Bubica.
Time se, prema njegovim riječima, Centrotrans dovodi u situaciju da više ne može ekonomično da posluje, jer "više ne može da pokrije troškove poslovanja iz prihoda koje ima“.
"Tako će vjerovatno Centrotrans doći u situaciju da povuće svoja vozila iz javnog gradskog prijevoza, što bi napravilo dodatni haos u gradskom prijevozu zbog toga što GRAS nema dovoljno vozila da pokriva ni izbliza potrebe grada", kazao je kantonalni ministar saobraćaja.
Od 350 vozila koliko bi trebalo da ima da bi pokrio sve linije u punom kapacitetu, navodi da GRAS trenutno vozi sa 140 vozila.
Provodeći odluku Vlade KS Bubica je 12 spornih linija podijelio između GRAS-a i Centrotrans-a, te im izdao privremena rješenja.
"To sam učinio na način da sam od 12 linija četiri dao Centrotransu zato što je te linije vozio Centrotrans i prije rata po jednom starom redu vožnje. Osam linija dao sam GRAS-u jer je GRAS te iste linije vozio po prijeratnom redu vožnje", objašnjava Bubica.
S obzirom da je linija Dobrinja - Vijećnica uspostavljena nakon rata, kantonalni ministar saobraćaja je odlučio da ovu liniju naizmijenično voze GRAS i Centrotrans.
U smislu poštivanja Upustva o tarifnom sistemu Ministarstva saobraćaja KS da mjesečne karte važe u oba prijevoznika iz Službe su naglasili da "osnovni razlozi za nemogućnost primjene jedinstvenog sistema naplate su što nije definisan i uspostavljen jedinstven saobraćajni sistem, te jer nije osiguranaa odgovarajuća zaštita sistema karata niti kontrola emisije i validnosti voznih karata“.
S obzirom da je Ministarstvo saobraćaja KS 30. aprila objavilo privremeno uputstvo o načinu utvrđivanja i definisanja elemenata tarifnog sistema u KS, Uprava GRAS-a je 9. maja dostavila Ministarstvu saobraćaja KS primjedbe sa prijedlogom poništenja uputstva zbog bespredmetnosti i nemogućnosti njegove primjene.
"Po ovoj primjedbi preduzeće GRAS nikada nije dobilo povratnu informaciju, niti dalje upute po ovom pitanju. Također, GRAS nikada nije dobilo odluku niti je upoznato da je Vlada KS donijela Odluku o uspostavi jedinstvenog sistema naplate karata. Tako su u vozilima GRAS-a važile i trenutno važe samo karte izdate od našeg preduzeća", kazali su Feni iz Službe za odnose s javnošću GRAS-a.
Istovremeno, napominju da po ovom pitanju treba imati u vidu specifičnosti ove vrste prijevoza uz poštivanje zakonske regulative, kao i tradicije i raspoloživih resursa GRAS-a.
Iz GRAS-a kažu, da ovo preduzeće obavlja preko 90 posto usluge prijevoza putnika na području Kantona Sarajevo, a "nikada nije bilo uključeno niti konsultovano u vezi ovog pitanja, iako je bilo spremno aktivno učestvovati u svim razgovorima".
"Uz uvažavanje preduzeća Centrotrans kao renomirane firme za međunarodni i međugradski prijevoz, smatramo da je isto samoinicijativno odobrilo korištenje odnosno priznalo važnost GRAS-ovih karata u svojim vozilima, te isto tako odlučilo da tu praksu prekine", navode iz Službe za odnose s javošću GRAS-a.
Prema privremenim rješenjima GRAS treba saobraćati linijama Sutjeska - Vogošća, Sutjeska - Donja Vogošća, Sarajevo - Kamenica, Nedžarići - Dobrinja, Ilidža - Sokolović-Kolonija, Ilidža - Hrasnica i Ilidža - Kobiljača.
Centrotransu pripale četiri linije: Sutjeska - Ilijaš - Lješevo, Ilidža - Tarčin - Vukovići, Ilidža - Hadžići - Drozgometva i Ilijaš - Popovići, dok oba prijevoznika imaju pravo naizmjenično vršiti prijevoz na liniji Vijećnica - Dobrinja.