Ceste FBiH o tužbama zbog Vranduka: Višesatna čekanja uobičajena su i u regiji pa nema tužbi
Kako nam govore iz Cesta FBiH, nadležni pravosudni organi će odlučiti da li postoji zakonski osnov za najavljene tužbe.
"Izvođenje radova na putnim pravcima u regionu je uobičajena pojava, pa čak i višesatna čekanja poput onih na graničnim prijelazima ili ulazima u gradove. No, koliko nam je poznato, epilog nisu zahtjevi za naknade štete zbog čekanja niti eventualne tužbe protiv države, grada ili slično, posebno kada se ima na umu unapređenje komfora i sigurnosti učesnika u prometu koja se ovakvim radovima u konačnici osigurava", odgovorili su nam iz Cesta FBiH.
Procjene privrednika, a na osnovu analize svih kompanija članica Udruženja poslodavaca FBiH, dnevne štete po privredu zbog čekanja kod tunela Vranduka iznose otprilike milion maraka. Ovaj iznos za Ceste FBiH je paušalan.
"Ne možemo komentarisati ovaj iznos budući da se radi o procjenama koje su veoma paušalne i rastegljive. Ono što je ovdje ključna stvar, a što javnost uglavnom zanemaruje, jeste činjenica da je sporna dionica magistralne ceste M-17 bila u tolikoj mjeri oštećena da je njeno stanje predstavljalo opasnost po život svih učesnika u prometu zbog čega je JP Ceste FBiH i poduzelo sve korake da se tunel Vranduk rekonstruiše. Ne smijemo zaboraviti da se sigurnost učesnika u prometu ne može i ne smije poistovječivati ni sa kakvim štetama jer vrijednost ljudskih života apsolutno nema cijenu", ističu iz Cesta FBiH.
Kako dalje navode, prije početka projekta rekonstrukcije tunela Vranduk, Ceste FBiH su od nadzornog odbora i Vlade FBiH dobile odobrenje na Plan poslovanja u kojem je bilo precizno navedeno da će se za sanaciju tunela koristiti kreditna sredstva namijenjena u te svrhe.
"JP Ceste FBiH osiguralo je revidirani projekat izvođenja radova te sva relevantna odobrenja potrebna za rekonstrukciju cesta i cestovnih objekata, počevši od građevinske dozvole, rješenja od nadležnog federalnog ministarstva o preusmjerenju prometa na regionalnu cestu Zenica - Nemila sa ograničenjem tereta na 7,5 tona... S obzirom da regionalna cesta R-445 nije mogla primiti teški promet, on se morao zadržati na magistralnoj cesti M-17 što je rezultiralo usporavanjem odvijanja prometa. Uzevši u obzir stanje tunela i njegovu dotrajalost, projekat rekonstrukcije tunel Vranduk bio je prijeko potreban u cilju poboljašanja sigurnosti učesnika u prometu koja je za investitora, JP Ceste FBiH i Vladu FBiH, od primarne važnosti. Pored pomenute regionalne ceste koja je korištena kao obilaznica za vrijeme trajanja radova, učesnici u prometu su kao alternativu mogli koristiti i pravac Doboj - Šički Brod (Tuzla) - Sarajevo i obrnuto, što bi produžilo putovanje za nekih 30 kilometara ali bi se time izbjegla mogućnost čekanja ili zastoja", pojasnili su nam iz JO Ceste FBiH.
Kada je riječ o završetku rekonstrukcije tunela Vranduk, izvođač radova obećao je da će do 1. novembra završiti dio radova koji je neophodan za nesmetano odvijanje saobraćaja. Inače, obnova tunela Vranduk traje od novembra prošle godine. Proteklih dana da radovima je angažovano 90 radnika koji su raspoređeni u tri smjene.