On podsjeća da je OHR, nametanjem odluke 2002. godine, formirao Vijeće naroda RS sa preširoko definisanim nadležnostima.
"Pojam vitalnog nacionalnog interesa, zbog čije zaštite je Vijeće formirano, toliko je široko definisan da dovodi do zloupotreba i često se taj mehanizam povlači za sve i svašta sa jednim osnovnim ciljem - da se nanese politička šteta RS. Tako je i u ovom slučaju", rekao je Čubrilović, govoreći o izvještaju Evropske komisije u kojem je navedeno da Ustav RS uključuje proviziju o smrtnoj kazni, što je, kako ističu, "kršenje evropskih standarda".
Čubrilović je pojasnio da je Klub Bošnjaka, korištenjem ovih mehanizama, 2012. godine blokirao donošenje 29 amandmana na Ustav RS, a među tim amandmanima je i onaj o ukidanju smrtne kazne.
"Sve ovo je jasan dokaz da Vijeće naroda RS blokira rad i odluke Narodne skupštine RS jer stalnim potezanjem vitalnog nacionalnog interesa usporava zakonodavnu vlast u RS. Zbog toga mislim da formulacije o odgovornosti RS za nesprovođenje preporuke o ukidanju smrtne kazne nisu tačne", rekao je Čubrilović za "Nezavisne novine".
On je podsjetio da je Narodna skupština RS svoj posao o ovom pitanju završila na sjednici održanoj 10. marta 2009. godine kada je usvojila amandmane 122-150 na Ustav RS.
U Klubu Bošnjaka ranije su tvrdili da nisu protiv ukidanja smrtne kazne u RS, već da su principijelno protiv usvajanja amandmana dok manji bh. entitet ne uvaži potrebne izmjene Ustava BiH koje, kako tvrde, entitet RS blokira.
Iako se u Ustavu RS nalazi provizija o smrtnoj kazni, ona se praktično ne može izvršiti jer je to zabranjeno zakonima koji su na snazi. U članu 11 Ustava RS piše da je ljudski život neprikosnoven, a da se smrtna kazna može propisati i izreći samo za najteže oblike krivičnih djela.